[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام مروی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آغاز جشن‌های دهه کرامت که با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه و تعدادی از اساتید حوزه و مسئولان قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: برخی از مکان‌ها و زمان‌ها دارای قداست هستند که باید […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام مروی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آغاز جشن‌های دهه کرامت که با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه و تعدادی از اساتید حوزه و مسئولان قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: برخی از مکان‌ها و زمان‌ها دارای قداست هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: برخی از شخصیت‌ها دارای قداست و شرافت هستند و برای اینکه بخواهیم توجه شخصیت عالی مقامی را کسب کنیم باید کسانی را که مورد علاقه وی هستند را مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی تکریم امام زادگان را امری ضروری دانست و افزود: با تکریم امام زادگان می‌توانیم موجب خوشنودی خداوند و پیامبر (ص) و ائمه (س) شویم.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت معصومه (س) گفت: عظمت حضرت معصومه (س) به دلیل برجستگی‌ها و مقامات ارزشمندی است که ایشان دارا هستند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه (س) دارای ثواب بسیاری است، افزود: زمانی که امام موسی کاظم (س) در سفر بودند این بانوی بزرگوار به همه سؤالات شرعی و علمی مردم پاسخ می دادند که این امر نشان دهنده وسعت علمی بالای ایشان است.

وی با اشاره به بصیرت و معرفت حضرت معصومه (س) افزود: زیارت این بانوی بزرگوار باید همراه با معرفت باشد و در زیارت باید روح و فکر ما نیز در طواف با اهل بیت (ع) باشد.

شیعیان باید نسبت به وظیفه خود در دوران غیبت آگاه باشند

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: شیعیان و مؤمنان باید نسبت به وظیفه و نقش خود در دوران غیبت آگاه باشند که لازم است آنها را نسبت به این مسائل آگاه سازیم.

وی ادامه داد: در دوران غیبت امام زمان (عج) باید پیرو فقیهی آگاه، بصیر و شجاع باشیم و خود را باید در مسیر اطاعت از ایشان قرار دهیم.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: عزت دنیا و آخرت و استقلال و شرافت شیعیان در گروی پیروی از ولی‌فقیه زمان است بنابراین امیدواریم از پیروان واقعی ائمه معصومین (س) و انبیا و اولیای الهی باشیم.

[ad_2]