[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در دیدار با حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به سازمان اوقاف در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه چند ساله اخیر در زمینه احیای موقوفات، شکل‌گیری برنامه‌های فرهنگی، اعزام مبلغ و برگزاری برنامه‌های قرآنی، رونق فراوانی یافته و ابعاد گوناگونی از […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در دیدار با حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به سازمان اوقاف در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه چند ساله اخیر در زمینه احیای موقوفات، شکل‌گیری برنامه‌های فرهنگی، اعزام مبلغ و برگزاری برنامه‌های قرآنی، رونق فراوانی یافته و ابعاد گوناگونی از این اقدامات را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: شناسایی و احیای موقوفات و بقاع متبرکه، از جمله برنامه‌های مهم سازمان اوقاف به شمار می‌رود و در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز هست که فرموده‌اند این اماکن باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش‌هایی هم پیش روی فعالیت اوقاف قرار دارد گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیران اوقاف، حفظ منابع وقف و عمل بر اساس نیت واقفان است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و ادارات کل آن، امانت‌دار وقف هستند و باید دقیقاً بر اساس نیت واقفان عمل کنند وگرنه از نظر شرعی و قانونی مشکل خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به لزوم مدیریت و کار جهادی در همه امور عنوان کرد: نباید از جوسازی‌ها هراس داشت بلکه آنچه شرع و قانون مشخص کرده‌اند، ملاک عمل است.

برخی افراد و ادارات، حقوق موقوفات را رعایت نمی‌کنند

وی گفت: برخی افراد و ادارات، حقوق موقوفات را رعایت نمی‌کنند و در این موارد باید از همه ظرفیت‌های قانونی، برای احیای موقوفات بهره برد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار اطلاع‌رسانی و شفافیت در مورد فعالیت‌های اوقاف شد و افزود: اگر مردم دریابند که سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌ها چه عملکردی دارند و برای احیای حقوق موقوفات تلاش می‌کنند، آن گاه گرایش به وقف بیشتر شده و عملکرد شما نیز قابل قبول‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل موقوفات به احسن با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط شرعی، در راستای درآمدزایی بیشتر برای املاک وقفی، یکی از مهمترین کارهایی است که اداره کل اوقاف و امور خیریه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه از موقوفاتی با نیت عام می‌توان بهترین استفاده را کرد گفت: در اینگونه موارد با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای روز جامعه، باید بهترین کاربری را شناسایی و اجرایی کرد.

[ad_2]