مهران رجبی بازیگر سینما تلویزیون در صحبت با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص روند سریال‌سازی در تلویزیون اظهار کرد: تلویزیون برای تولید برنامه‌های متفاوت باید با همه گروه‌های برنامه ساز همکاری داشته باشد و منحصرا به برنامه سازهای سنتی بسنده نکند. بازیگر سریال تلویزیونی « «روزگار قریب» گفته بود: رسانه ملی […]

سریال خوب، قبل از هر چیز داستان خوب می‌خواهد/ جشنواره جام جم مشابه جشنواره فجر استمهران رجبی بازیگر سینما تلویزیون در صحبت با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص روند سریال‌سازی در تلویزیون اظهار کرد: تلویزیون برای تولید برنامه‌های متفاوت باید با همه گروه‌های برنامه ساز همکاری داشته باشد و منحصرا به برنامه سازهای سنتی بسنده نکند.

بازیگر سریال تلویزیونی « «روزگار قریب» گفته بود: رسانه ملی تولید مجموعه‌های تلویزیونی را به کسانی بسپارد که علاوه بر اینکه در این کار متخصص هستند، مورد تایید این رسانه باشند. برای تولید سریال‌ اگر تنها سراغ تعداد محدود و مشخصی برویم و منحصرا به برنامه سازهای سنتی و ابدی بسنده کنیم، در آینده خروجی خوبی نخواهد داشت و نتیجه این می‌شود که گاهی از میان آثار تولید گردیده عده ای در حد پخش نیست، برخی معمولی می‌شود و منحصرا تعداد محدودی رضایت بخش و موفق هستند.

رجبی با اشاره به نقش سریال‌های تلویزیونی در معیت بیننده دنبال کرد: شاید بالای ۷۰ درصد جذب بیننده برای تلویزیون از طریق مجموعه‌های خوب و موفق اتفاق می‌افتد. ..

وی اضافه کرد: این نکته را باید درنظر داشت که مردم در حالتی سایر شبکه‌های تلویزیونی را ورق می‌زنند که در انتظار باشند در فلان ساعت یک مجموعه خوب را تماشا کنند.

رجبی با بیان اینکه مردم با دیدن سریال‌ها، خیلی فوری و بدون تعارف نظراتشان را با هنرمندان در میان می‌گذارند اظهار کرد: بازیگران در اقدامات بسیاری بازخوردهای متمایز مردم را نسبت به سریال‌هایی که در آن‌ها حاضر هستند دریافت می‌کنند.

این بازیگر با پیشینه در سریال‌های تلویزیونی با تاکید بر اهمیت داستان در سریال سازی اظهار کرد: در وهله اول یک سریال خوب، داستان خوب می‌خواهد. برای تولید یک اثر موفق عاملان مختلفی نقش دارند که مجموع این‌ها حاصل کار را موفق می‌شود. داستان، ساختار کار، عاملان حرفه‌ای و وضع مناسب در بحث امور مالی که در آخر همه مورد ها به آن برمی‌گردد از با اهمیت ترین نکات در تولید یک اثر هست.

رجبی افزود: در اقدامات بسیاری حضور داشتم که مشکلات مالی لطمه مستقیم به داستان وارد کرده هست و عاملان وادار گردیدند به علت مسائل مالی کار را زود جمع کنند.

بازیگر سریال «دزد و پلیس» در انتهاء جشنواره جام جم را جشنواره فجر تلویزیون نامید و اظهار کرد: در کشور چند جشنواره فرهنگی برگزار می‌شود که ارزش خوبی دارد؛ مثل جشنواره فیلم فجر و یا جشنواره خصوصی حافظ، جشنواره جام جم هم باید فجر تلویزیون باشد. رقابت در این جشنواره برای دست اندرکاران تولید برنامه‌های تلویزیون خیلی جدی هست.