[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سمینار هماهنگی نواب رئیس هیئت‌های بسکتبال سراسر کشور روز جمعه در قم پایان یافت و نایب رئیسان هیئت‌های استانی در زمینه رشد و پیشرفت بسکتبال بانوان در کشور و نیز برنامه ریزی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور با هم به تبادل نظر پرداختند. در این سمینار که با حضور فریده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سمینار هماهنگی نواب رئیس هیئت‌های بسکتبال سراسر کشور روز جمعه در قم پایان یافت و نایب رئیسان هیئت‌های استانی در زمینه رشد و پیشرفت بسکتبال بانوان در کشور و نیز برنامه ریزی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور با هم به تبادل نظر پرداختند.

در این سمینار که با حضور فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال، شبنم کلاهی سرپرست تیم ملی بسکتبال بانوان و تالین طهماسیان مسئول امور مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال برگزار شد وضعیت میزبانان مسابقات قهرمانی کشور نیز مورد بحث قرار گرفت.

ارائه آماری از وضعیت مسابقات بسکتبال بانوان در رده‌های سنی مختلف و لیگ‌های کشوری در سال ۹۷ از سوی طهماسیان و ارائه سخنانی در مورد لزوم استعداد پروری از سوی فریده شجاعی از جمله برنامه‌های این سمینار بود.

همچنین استان‌هایی که علاقمند به حضور در مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی بودند در این سمینار آمادگی خود را اعلام کرد و از استان‌های نامزد برای میزبانی از رقابت‌های مختلف نیز ثبت نام به عمل آمد.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در این مراسم طی سخنانی تأکید کرد: هیئت‌های بسکتبال استان‌ها باید نگاه ویژه‌تری به جذب بازیکنان بلند قامت داشته باشند و برای این منظور از تمام ظرفیت خود و همه نقاط استان‌ها حتی نقاط دور دست و روستاها نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه قصد دارد استان‌های برتر کشور از نظر توسعه بسکتبال زنان را معرفی کند و آنها را مورد تقدیر قرار دهد اعلام کرد فدراسیون بسکتبال برای اعزام تیم‌های بانوان به رویدادهای بین المللی چالش‌های زیادی دارد با این حال تلاش برای جذب اسپانسر برای تیم‌های ملی در حال انجام است.

شبنم کلاهی سرپرست تیم ملی بسکتبال نیز با ارائه گزارشی در مورد روند برگزاری تمرینات تیم ملی بسکتبال ۵ نفره بانوان از فروردین ماه سال جاری گفت: تمرینات تیم ملی زیر نظر شایسته متشرعی به پایان دور اخیر خود رسیده و با ریزش بخشی از نفرات حاضر در اردو، ملی پوشان با تعداد کمتر از فراخوان اخیر وارد اردو خواهند شد.

سرپرست تیم ملی افزود: کادر فنی تیم ملی برنامه‌ای دقیق، جامع و فنی برای تک تک بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی دارد. اطمینان داشته باشید که بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی در لیگ آینده فوق العاده خواهند بود. آنها هرگز در این فصل از سال تا این حد آماده نبوده‌اند. ما در ۲ سال اول فعالیت به دنبال سکو نیستیم و می‌خواهیم محک بخوریم و تلاش تیم ملی در سال‌های آینده برای قهرمانی خواهد بود.

[ad_2]