[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، داوود طلوعی ظهر شنبه در ستاد بازآفرینی پایدار شهری قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در هیئت بازآفرینی شیوه نامه‌ای ابلاغ شده است که تسهیلاتی را برای بعضی واحدها در نظر گرفته که در محلات هدفی که مورد نظر می‌باشد در یک ماه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، داوود طلوعی ظهر شنبه در ستاد بازآفرینی پایدار شهری قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در هیئت بازآفرینی شیوه نامه‌ای ابلاغ شده است که تسهیلاتی را برای بعضی واحدها در نظر گرفته که در محلات هدفی که مورد نظر می‌باشد در یک ماه گذشته ۶۰ مورد را معرفی کردیم.

به گفته وی، ۲۰ هزار فقره تسهیلات تاکنون پرداخت شده است که ۴۰۰ فقره آن به استان قم یعنی تنها ۲ درصد به دلیل عدم آگاهی مردم از این تسهیلات پرداخت شده است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه میزان تسهیلات کاهش یافته است، گفت: در سال ۹۸ در یک ماه اخیر ۱۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است که ۵۰ درصد از این تسهیلات مربوط به خیابان سمیه و محله جوبشور است.

پیشرفت صد درصدی پروژه‌های بازآفرینی قم

رئیس ستاد بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی قم هم در ادامه این جلسه گفت: از مجموع پروژه‌های اجرایی برای توسعه محلات قم صد درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال مالی ۱۱ میلیارد تومان هم جذب اعتبار داشتیم و همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرایی هم مطلوب بوده است.

فهیمه فتاحی زاده افزود: در این پروژه‌ها احیای مدارس فرسوده، بهسازی بافت و هم‌چنین بهسازی واحدهای فرسوده و آسفالت کوچه‌های خاکی مد نظر بوده که رضایت ساکنان به همراه داشته است.

وی با اشاره به بازآفرینی محور گذر خان، تملک چند محور در بازار کفاش‌ها و مسجد جامع و محله پامنار و هم‌چنین بازآفرینی چند محور برای تردد زائران در محدوده بافت و هسته مرکزی شهر قم، گفت: ۳۹ محله در قالب طرح بازآفرینی در طول پنج سال بهسازی می‌شود که بسیاری از آن‌ها مانند محور خانه تاریخی یزدان پناه و بازار قم دارای بعد تاریخی و فرهنگی است.

وی اظهار داشت: تا افق ۱۴۰۰ مسیر گردشگری پیرامون حرم حضرت معصومه (س) برای زائران مهیا خواهد شد و مسیر گردشگری پیرامون این مکان مقدس نیز اجرایی و برای استفاده شهروندان و زائران مهیا می‌شود.

[ad_2]