[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به نقشه دشمن اظهار کرد: دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است، باید تلاش کنیم که دولت به برنامه‌های خود عمل کند و […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به نقشه دشمن اظهار کرد: دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است، باید تلاش کنیم که دولت به برنامه‌های خود عمل کند و به تعهدات دولت جامه عمل پوشانده شود.

وی ادامه داد: کارآمدی دولت‌ها به میزان تعهد به برنامه‌ها و پایبندی به آرمان‌ها است، در انقلاب اسلامی ایران با آرمان گری متعالی یک سری اهداف مطرح شد، از جمله بالاترین آن‌ اهداف، موضوع عدالت است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: برخی از عدالت تعریف پوپولیستی داشتند و به دنبال پخش ثروت در بین مردم به بدترین شکل بودند، در حالی که بحث عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی مهم است.

ابتکار یکی از شئون عدالت براساس نگاه قرآنی را عدالت جنسیتی دانست و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی‌های کافی برای تحقق عدالت جنسیتی انجام شده است.

وی ادامه داد: بانوان در زمینه آموزش جلوتر از مردان هستند و عقب ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کردند، اما در زمینه‌های دیگر فاصله برای تحقق عدالت جنسیتی وجود دارد و باید برنامه ریزی براساس عدالت جنسیتی صورت بگیرد و فرصت‌ها را برای زنان فراهم کنیم و توجه ویژه ای نسبت به نقش‌های زنان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در بسیاری از نقاط کشور کمبودهای جدی در زمینه محیط ورزشی و فضاهای تفریحی برای زنان وجود دارد و باید برنامه ریزی جدی با نگاه ایجابی برای توسعه فضاهای مناسب برای آن‌ها داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به سند ارتقای زنان و خانواده در استان قم اظهار کرد: این سند آماده اجرا در سال ۱۳۹۹ است و در سند ویژه این استان به شرایط فرهنگی و اجتماعی توجه شد تا شاهد ارتقای شاخص‌های عدالت جنسیتی در قم باشیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق سند ارتقای زنان و خانواده نیاز است، ۴۲ درصد از کارکنان دولت زن هستند و سطح تحصیلات دانشگاهی در بین آن‌ها بالا است، باید ۳۰ درصد از مدیران دولتی از زنان باشند و به دنبال توسعه سیاست استفاده از مدیران زن در دولت هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳ درصد از مدیران دولت زنان بودند و اکنون این رقم به ۲۰ درصد رسید، ۶۰ زن در سطح معاون وزیر و ۱۲ زن در سطح معاون استاندار داریم.

ابتکار با اشاره به لزوم توجه به مساله اشتغال زنان اظهار کرد: نباید زنان مجبور شوند که کار را فدای خانواده یا خانواده را فدای کار کنند، باید به دنبال حمایت از بانوان باشیم تا آن‌ها بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال جامعه ای سالم و تاب آور در برابر آسیب‌های داخلی و خارجی و نیز ارتقای امید در بین مردم باشیم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۴/آ۴۰

[ad_2]