به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار تئاتر فارس، آیین معرفی برگزیدگان بخش تصویر و پوستر و هویت بصری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بهمراه گشایش این نمایش ، دیشب در باغ موزه قصر برگزار گردید. در این مراسم مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس پور، دبیر جشنواره تئاتر فجر ، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار تئاتر فارس، آیین معرفی برگزیدگان بخش تصویر و پوستر و هویت بصری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بهمراه گشایش این نمایش ، دیشب در باغ موزه قصر برگزار گردید.

در این مراسم مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس پور، دبیر جشنواره تئاتر فجر ، داوران بخش های مختلف،مهدی رضاخانی مدیر هنری جشنواره و امیر اسمی دبیر بخش مواد تبلیغی، علی مرادخانی معاون پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی از تئاتر دوستان و هنرمندان حاضر بودند.

مهدی شفیعی طی سخنانی این دوره از جشنواره را یکی از موفق ترین دوره های فجر دانست و اظهار کرد:نکته با اهمیت این هست که نباید انتظار دارا باشیم جشنواره فجر جواب همه تقاضا کنندگان و سلایق را بدهد و منفعت های همه را تأمین کند اما این را تبیین میکنم که در این جشنواره منفعت های جمعی حاکم بود و تئاتر را یک قدم به جلو حرکت داد.

وی با بیان اینکه از همه منتقدان دعوت میکند تا منصفانه جشنواره را قضاوت و رصد  کنند، اظهار کرد: اتفاق بدیع این دوره خارج از صحنه و بخش بین الملل و تفکیک بخش هویت بصری بود.

شفیعی در مورد جداسازی بخش هویت بصری اظهار کرد: این حجم میتواند خوب تر و به صورت مجزا دیده گردد امید داریم هر سال توانمندی ها بشتر شده و این بخش زیادتر دیده گردد.

*

در ادامه مراسم فرهاد مهندس پور با اشاره به خطر جداسازی بخش هایی از دل جشنواره فجر اظهار کرد: ما بر این باوریم برای انجام هر کار سخت و نویی باید خطراتش را هم بپذیریم، همه این مکررا هم دراین حوزه بر دوش امیر اسمی و دوستانش و در بخش نمایشنامه نویسی بر دوش آقای نوری بود.

وی هدف از این جداسازی توسط مرکز هنرهای نمایشی را خوب تر دیده شدن بخش های تصویر و پوستر و هویت بصری و نمایشنامه نویسی محسوب کرد و اظهار کرد: جشنواره فجر از جشنواره های قدیمی ایران هست که به صورت با نظم هر سال برگزار شده و علی رغم همه تحولات به کارش تا سی و شش دوره ادامه داده هست.

علاوه بر اینها جریان فرهنگی تئاتر فجر در طول سال ادامه پیدا کرده و شرایط بودجه را نیز برایمان خوب تر می کند.

وی با بیان اینکه هنوز پرداختی زیادی از گروه ها و همکاران نمایشی انجام نشده هست اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست پشتیبانی های جدی مالی از جشنواره فجر بکند امید داریم در همین روزها همه پرداختی ها انجام گیرد.

وی با اهتمام بر عدم شفافیت وضع آتی تحولات مدیریت در عرصه تئاتر اظهار کرد: امید دارم برای سال آتی نیز از حضور امیر اسمی در این بخش استفاده نماییم وی مالک ایده های خوبی هست و همین گونه بخش تصویر و پوستر برای سال آتی بین المللی گردد چون که پژواک فرهنگی خوبی خواهد داشت.

جوایز در در چهار بخش تبلیغات تئاتر، تصویر صحنه، پوستر و تصویر پشت صحنه اهدا گردید.

*بخش تبلیغات تئاتر

رده اول تا سوم بخش تبلیغات تئاتر: تیزر نمایش های «پسران تاریخ»، «پپرونی برای دیکتاتور» و «می سی سی پی نشسته می میرد»

 

*بخش تصویر و تصویر پشت صحنه

رده اول تا سوم بخش تصویر: ساینا قادری برای تصویر نمایش « نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» ، شهریار اکبریه برای تصویر نمایش «هدیه مرموز» و علی نیک مشی برای تصویر نمایش « آینه‌های روبه رو».

هیئت داوران تصویر پشت صحنه: ابراهیم سیسان، مصطفی قاهری، کاوه کرمی، شکوفه هاشمیان و سارا ساسانی.

در بخش تصویر پشت صحنه به اتفاق رأی های هیأت داوران تنها یک پاداش به علی نیک مشی تعلق گرفت. 

*بخش پوستر