مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به لزوم ثبت معنوی ملی فرش و سوهان قم گفت: شهرک صنعتی عقیق هم موضوعی است که باید به‌طور جد موردتوجه قرار گیرد که پیشنهاد ما بخشی از شهرک شهاب است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم، با بیان اینکه در صنعت گردشگری محور توسعه اقتصادی استان تعریف شده از همین رو باید توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات زوار عراقی مدنظر باشد اظهار داشت: بخشی از زائران استان قم زوار عراقی هستند که به دلیل اهمیت این زائران مشکلات موجود برطرف شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه بنا به دستور استاندار مدت‌هاست پایانه ویژه استقبال از زائرین عراقی در استان راه‌اندازی شده است افزود: مسئله زائران عراقی موضوعی رهاشده است که نیازمند توجه ویژه بوده از همین رو نباید از این مسئله غافل شویم وچرا که غفلت در این زمینه خسارتی در اقتصاد ما خواهد بود.

لزوم پیگیری استان در ایجاد شهرک عقیق

عیسی رضایی با اشاره به لزوم ثبت معنوی ملی فرش و سوهان قم خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی عقیق نیز موضوعی است که باید به‌طور جد موردتوجه قرار گیرد که پیشنهاد ما بخشی از شهرک شهاب است چراکه بیشترین مسافر نیز از این مسیر تردد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بابیان اینکه بخش گردشگری نیازمند تسهیلات است عنوان کرد:که در این راستا صنعت گردشگری استان می‌تواند از محل تسهیلات اختصاصی به صنعت بهره‌مند شود، ازآنجاکه بخش گردشگری به‌عنوان محور توسعه اقتصادی استان تعریف‌شده است از همین رو توجه به این مسئله باید موردتوجه باشد.

مشکلات اقتصادی نباید سبب یاس و ناامیدی شود

سعید شیرکوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی زیاد است اما نباید به دلیل مشکلات دچار یاس و نگرانی شویم اظهار داشت: شناخت دقیق مشکلات انگیزه‌ها را برای رفع مشکلات افزایش می‌دهد، سال‌ها فضا مأیوس بوده که هنوز ناخودآگاه این ناامیدی و یاس وجود دارد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: باید نگاه‌ها به مسئله اقتصادی خوش‌بینانه‌تر باشد تا باانگیزه بیشتر برای رفع مشکلات تلاش شود.