[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، محمدرضا زیدآبادی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به طول هشت کیلومتر و عرض یازده متر، از ابتدای حوزه راه‌های استان قم در بزرگراه راهجرد – سلفچگان از اول تیرماه سال جاری آغاز شده است. وی در ادامه به هزینه اجرایی این طرح که برای نخستین بار است که […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، محمدرضا زیدآبادی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به طول هشت کیلومتر و عرض یازده متر، از ابتدای حوزه راه‌های استان قم در بزرگراه راهجرد – سلفچگان از اول تیرماه سال جاری آغاز شده است.

وی در ادامه به هزینه اجرایی این طرح که برای نخستین بار است که در سطح راه‌های استان اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: قرارداد اجرایی این طرح بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، بازه زمانی پروژه را یک‌ساله اعلام کرد و افزود: با توجه به ترافیک چشمگیر بزرگراه راهجرد – سلفچگان و محدودیت ترافیکی که به صورت شبانه‌روزی در قطعه اجرایی پروژه اعمال می‌شود، تسریع درروند تکمیل طرح در بازه زمانی ۶ ماهه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: انشاء الله با عزم جدی مسئولان جهت تأمین اعتبارات لازم و همت مضاعف تمامی دست اندرکاران این پروژه مهم جاده‌ای، شاهد آغاز بهره‌برداری از آن در پایان دی‌ماه امسال باشیم.

زیدآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به مشخصات فنی طرح بازیافت سرد آسفالت پرداخت و توضیح داد: به دلیل زیرساخت و بستر نامناسب بزرگراه راهجرد – سلفچگان در طول قطعه مذکور و با توجه به مطالعه و پیشنهاد مهندسین مشاور مجرب، اجرای طرح بازیافت سرد آسفالت جهت بهسازی اصولی این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: در این طرح، سطح راه به عمق ۲۵ سانتی‌متر تراشیده و پس از میکس سیمان و آب (هریک به میزان ۲ و ۷ درصد) با تراشه آسفالتی، مجدداً مخلوط حاصله در سطح راه توزیع و در مرحله اول توسط غلطک پاچه بزی (جهت ایجاد تراکم حداکثری) و سپس غلطک سطح صاف متراکم می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: ۱۴ روز پس از اجرای بازیافت سرد، نسبت به روکش آسفالت بیندر به ضخامت ۶ سانتی‌متر و توپکا به ضخامت ۴ سانتی متر در طول مسیر بازیافت اقدام خواهد شد.

وی در پایان با یادآوری اینکه محدودیت ترافیکی در طول مسیر پروژه به صورت شبانه‌روزی اعمال می‌گردد خاطرنشان ساخت: رانندگان محترمی که از محور راهجرد سلفچگان تردد می‌نمایند، ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی نسبت به همکاری با مجریان طرح تعامل لازم را داشته باشند.

شایان‌ذکر است طرح بازیافت سرد آسفالت به صورت درجا و توسط دستگاه سیار WR-۲۵۰۰ اجرا می‌شود.

[ad_2]