[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به خاطراتی از زمان عزیمت به شهر قم اظهار کرد: قبل از عزیمت به قم به استاد اطلاع دادیم که قرار است که به قم عزیمت کنیم که ایشان در […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به خاطراتی از زمان عزیمت به شهر قم اظهار کرد: قبل از عزیمت به قم به استاد اطلاع دادیم که قرار است که به قم عزیمت کنیم که ایشان در نصیحتی گفتند که در قم استاد زیاد است؛ ولی در اصول کافی آمده است که امام صادق (ع) فرمودند: حواریون حضرت عیسی از ایشان سؤال کردند: «یَا رُوحَ اللَّهِ فَمَنْ نُجَالِسُ إِذاً قَالَ مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اللَّهَ رُؤْیَتُهُ وَ یَزِیدُ فِی عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ وَ یُرَغِّبُکُمْ فِی الْآخِرَهِ عَمَلُهُ؛ ای روح‌الله با چه کسانی نشست و برخاست کنیم؟ فرمود: کسی که دیدنش شما را به یاد خداوند بیندازد و سخنش بر دانش شما بیفزاید و کردار او شما را به آخرت ترغیب کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از آمدن به قم در درس آیت الله محقق داماد شرکت کردیم و تمام توصیه‌هایی که استاد به ما کرده بودند، در ایشان جمع بود خاطرنشان کرد: آیت‌الله محقق داماد از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و در تقوا، زهد، تواضع و… نیز سرآمد بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به استفاده از درس آیت‌الله محقق داماد طی ۱۲ سال گفت: ایشان نخبه پرور بودند و افراد بسیار مهمی از جمله آیت الله امینی و… در درس ایشان شرکت می کردند.

وی تشویق به نوشتن را یکی از توصیه های آیت‌الله محقق داماد عنوان کرد و گفت: ایشان نوشته‌ها را از ما می‌خواستند و بعد از مطالعه اشکالات را در آن می‌نوشتند.

آیت‌الله نوری همدانی یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله محقق داماد را تواضع ایشان عنوان کرد و افزود: زمانی که آیت الله العظمی بروجردی به قم آمدند، ایشان به همراه شاگردان خود به درس این مرجع بزرگوار رفته و با تواضع بالایی که داشتند، روبروی این استاد زانو می زدند و اینطور نبود که در کناری بنشینند و ما هم در کنار ایشان، در درس آیت الله العظمی بروجردی شرکت می کردیم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت احترام به استاد تصریح کرد: طلاب و فضلا نباید اساتید خود را فراموش کنند، بلکه باید برای آنان دعا کرده و در زمان حیات، نزد آنان بروند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷/ر

[ad_2]