تولیت مدارس علمیه طرح مشکات گفت: طلبه انقلابی یعنی فردی که هنگامی می‌بیند مردم در جامعه دچار مشکل شده‌اند به دنبال راه‌حل باشد، اما متأسفانه در حوزه‌های علمیه می‌بینیم که عالمانی وجود دارند که هدف آنان رشد خودشان است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود محمدی عراقی امشب در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام جواد(ع) از مدارس علمیه مشکات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه باید خدا را شکر کنیم که حوزه‌های علمیه در سطوح مختلف در تحول و رشد قرارگرفته‌اند، اظهار داشت: یکی از همین تحولات طرح مشکات است که اکنون شاهد پنج مدرسه طرح مشکات یکی برای خواهران و چهار مدرسه برای برادران در قم و تهران آغاز به کار کردند.

وی افزود: پس‌ از اینکه طرح مشکات مورد آزمون قرار گرفت به این نتیجه رسیدیم که این برنامه قطعاً می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد و در حقیقت می‌تواند اهدافی را که بزرگان به دنبال آن بودند به پیاده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این طرح تصمیم گرفتیم که قرآن، حدیث و صحیفه سجادیه را وارد بطن حوزه علمیه کنیم و دو الی سه سال وقت طلاب را به گذراندن صرف و نحو تلف نکنیم.

وی با بیان اینکه باید برای مسائل معنوی مربی تأمین کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در این مجموعه توانستیم برای مسائل معنوی مربی تأمین کنیم بسیار کار خوب و عالی خواهد بود اما اگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم توسعه آموزش صحیح نیست، به دلیل اینکه نمی‌توانیم پاسخگوی افراد با استعداد باشیم.

محمدی عراقی عنوان کرد: انقلابی بودن یکی از خصوصیات و شاخص‌های حوزه علمیه طرح مشکات است که دغدغه مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید دغدغه‌مند باشد، ادامه داد: طلبه انقلابی یعنی فردی که هنگامی می‌بیند مردم در جامعه دچار مشکل شده‌اند به دنبال راه‌حل باشد.