[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر سه شنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، بیان کرد: در قرآن کریم در خصوص هویت و آثار ظلم مطالب بسیاری بیان شده است. وی ادامه داد: انواع ظلم شامل ظلم به خدا […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر سه شنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، بیان کرد: در قرآن کریم در خصوص هویت و آثار ظلم مطالب بسیاری بیان شده است.

وی ادامه داد: انواع ظلم شامل ظلم به خدا که بخشیدنی نیست، ظلم به خود که به معنای گناه کبیره است و ظلم به دیگران که به معنای حق‌الناس است، می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انواع حق الناس افزود: ظلم کارفرما به کارگر که امروزه با وجود قوانین جدید توجه چندانی به آن نمی‌شود از مصادیق حق الناس است.

وی با بیان اینکه ظلم به همسر یکی از مصادیق حق الناس است که گناهی کبیره است، گفت: حقوق اسلامی معیار تعیین مصادیق ظلم است که نمونه بارز حقوق اسلامی را می‌توان در رساله حقوق امام سجاد (ع) یافت.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: ظلم کارگزاران به ملت‌ها یکی از بدترین مصادیق حق‌الناس و ظلم به دیگران است به ویژه کارگزارانی که از حقوق شهروندی سخن می‌گویند اما با این وجود به ظلم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه غرور، کم بینی و ذلت نفس و همچنین خباثت درونی از جمله مواردی است که منجر به ظهور ظلم و ستم در رفتارهای انسان‌ها می‌شود، افزود: حمایت از ظالم و بی‌تفاوتی نسبت به مظلوم عملی ناپسند است زیرا موجب ظلم بیشتر به مظلوم می‌شود.

[ad_2]