[ad_1] سهراب مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «مخالفت با حضور مستخدم آقا در مدارس دخترانه استان قم» اظهار کرد: نخستین مشکل ما در موضوع نیروی خدماتی مدارس این است که نزدیک به ۶ سال هیچ مجوزی برای جذب داده […]

[ad_1]

سهراب مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «مخالفت با حضور مستخدم آقا در مدارس دخترانه استان قم» اظهار کرد: نخستین مشکل ما در موضوع نیروی خدماتی مدارس این است که نزدیک به ۶ سال هیچ مجوزی برای جذب داده نشده و در این زمینه آموزش‌وپرورش در سطح کشور با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان را انجام دادیم تا حداقل یک نفر نیرو در هر مدرسه حضور داشته باشند، چراکه موضوع با بهداشت و امنیت دانش آموزان گره‌خورده و نمی‌شود مدرسه‌ای بدون نیروی خدماتی اداره شود.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه اکثر نیروهای موجود در سنین بازنشستگی یا از کار افتادگی هستند، گفت: با این روند نیروهای خدماتی مدارس به‌تدریج کاهش پیدا می‌کنند، به‌طوری‌که از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۰۴ نیروی خدماتی در قم بازنشسته شده‌اند و این یعنی ۱۰۴ مدرسه بدون نیروی خدماتی ثابت مانده‌اند که تمام استان‌ها با این موضوع درگیر هستند.

مقدم با تأکید بر اینکه نیروهای خدماتی وظیفه نظافت، رسیدگی به تأسیسات و انجام تعمیرات جزئی در مدارس را عهده‌دار هستند، ابراز کرد: در هر کلاس حدود ۱۵ تا ۲۰ نیمکت وجود دارد که باید برای نظافت کلاس‌ها این نیمکت‌ها جابه‌جا شوند. رسیدگی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و انجام برخی تعمیرات نیز بر عهده این نیروهاست و قطعاً انجام چنین کارهای سنگینی در توان نیروهای خدماتی زن نیست.

وی افزود: از سوی دیگر برخی مدارس ما سرایدار دارند که وظیفه حراست و امنیت مدارس را در ساعات تعطیل عهده‌دار است که برای این کار نیز باید نیروی مرد به‌کارگیری شود.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی این امکان را نیز برای ما نمی‌دهد که برای مدارس دخترانه یک نفر نیروی خدماتی مرد و یک نیروی زن مستقر کنیم، خاطرنشان کرد: اگر امکان جذب نیرو به ما بدهند حتماً برای مدارس دخترانه از این الگو استفاده می‌کنیم و دونیروی مرد و زن را برای انجام کارهای مختلف به‌کارگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*۴۰/خ

[ad_2]