[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید مهدی سیدین‌نیا با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه عکس «قم، شهر من» با بیان اینکه قم شهری رو به توسعه و اتفاقات خیلی خوبی در حال رقم خوردن در این شهر است، اظهار کرد: قم، گذشته تاریخی خیلی خوبی دارد و امیدوار هستیم بتوان در این […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سید مهدی سیدین‌نیا با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه عکس «قم، شهر من» با بیان اینکه قم شهری رو به توسعه و اتفاقات خیلی خوبی در حال رقم خوردن در این شهر است، اظهار کرد: قم، گذشته تاریخی خیلی خوبی دارد و امیدوار هستیم بتوان در این مسیر پیوستی به گذشته و رو به آینده، حرکت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: عکس، یک فرم است که از لحظه‌ای گرفته می‌شود و آن را در تاریخ ماندگار می‌کند و اگر رشد متوازن بین گذشته و آینده پیش نیاید، ما را دچار خدشه و تلاطم می‌کند و همچنین در آرامشی که قرار است شهروندان در شهر زندگی کنند، تاثیر می‌گذارد ولی هنر می‌تواند در این شرایط نقش‌آفرینی کرده و لحظه‌ها را به ویژه با گرفتن «عکس» ثبت کند.

رئیس حوزه هنری استان قم تصریح کرد: قاب عکس می‌تواند اتفاقات تاریخی را ثبت کند تا در حال و آینده مورد استفاده مسؤولان بگیرد و کمک بیشتری به امور مسؤولان داشته باشد.

سیدین‌نیا درباره هدف از برگزاری فراخوان عکس «قم، شهر من» گفت: این فراخوان می‌تواند یک ثبت تاریخی را رقم بزند و کمک می‌کند تا بدانیم قم در حال حاضر چه وضعیتی دارد و در آینده، مورد قیاس قرار بگیرد چراکه در سال‌های بعد ساختمان سازی‌ها و توسعه شهری موجب می‌شود ما دیگر گذشته را نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: هرچه بتوانیم شرایط فعلی را به وسیله عکس ثبت کنیم، می‌توان گفت تاریخ قم را ثبت کردیم؛ همانطور که اگر در حال حاضر از دوره‌های قاجار، صفویه و … یک عکس از قم داشته باشیم، شگفت زده می‌شویم.

رئیس حوزه هنری استان قم یادآور شد: شاید وضعیت کنونی رودخانه قم برای ما عادی شده باشد، اما در واقع تصویر سابق رودخانه قم به این شکل نیست و تغییرات زیادی داشته است؛ در این شرایط خوش به حال کسی که از گذشته قم تصویر گرفته باشد و بتواند با یک عکس، شرایط قبل و بعد قم را کنار هم بگذارد.

سیدین‌نیا با تاکید بر اینکه فراخوان عکس «قم، شهر من» باید تداوم داشته باشد، ابراز کرد: نیاز است بنیانی گذاشته شود تا هر سال شاهد برگزاری این فراخوان باشیم چون شهر قم هر سال دچار تغییر شده و در این شرایط می‌توان ذهن هنرمندان را با برگزاری کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و … تا حدودی از نظر موضوعی جهت‌دهی کرد.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا دوربین هنرمندان وارد عرصه‌های مختلف شود، اظهار کرد: بحث ساخت و سازها، عمران و آبادانی یک موضوع و مباحث اجتماعی و فرهنگی، بخش دیگری بوده که نیاز است به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: هرچه بتوانیم از دریچه هنر به شهر محل زندگی خود بپردازیم، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای آینده شهر رقم بزند.

سیدین‌نیا تصریح کرد: فراخوان عکس «قم، شهر من» اتفاق مبارکی است که با کار مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری، شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزار شده و امیدوار هستیم نتایج خیلی خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]