[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، ضمن اشاره به پیروزی انبیای الهی در جنگ‌ها افزود: جهاد در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی با اشاره به ایجاد پایگاه در مدینه و مکه، افزود: […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، ضمن اشاره به پیروزی انبیای الهی در جنگ‌ها افزود: جهاد در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه در مدینه و مکه، افزود: دشمنان که به دنبال جلوگیری از پیشرفت اسلام بودند اقدامات بسیاری را علیه پیامبر (ص) انجام دادند تا مانع گسترش اسلام شوند که با مشاهده اینکه از هیچ طریقی نمی‌توانند مانع فعالیت‌های رسول اکرم (ص) شوند تصمیم به شهادت ایشان گرفتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه با اقدامات پیامبر (ص) توحید به مقام بسیار بالا و شرکت به مقام سفلی رسید، افزود: حیله قریشیان برای کشتن رسول اکرم (ص) به سرانجام نرسید و پیامبر (ص) در موارد بسیاری بر فداکاری حضرت علی (ع) در حفظ جان ایشان تأکید کردند.

وی با بیان اینکه هدف انبیا الهی جهاد بوده است، افزود: از ویژگی‌های مهم قرآن این است که در آن کلماتی بیان شده که نشان ندهد انبیا برای قتال آمدند بلکه بیان می‌کند که هدف آن‌ها جهاد و کوشش بوده است.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی را شیطانی بزرگ دانست و افزود: برخی رسانه‌های مجازی به بلندگوی شیطان تبدیل شده‌اند و فضای مجازی تلاش می‌کند ایمان مردم و جوانان را از بین ببرد.

[ad_2]