[ad_1] هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانی در استان قم، افزود: این طرح در ۱۰ پایگاه ثابت اجرا می‌شود که هشت پایگاه از گذشته فعال بوده و ۲ پایگاه نیز برای تابستان به صورت اختصاصی اضافه شده است. وی با بیان اینکه ۲ پایگاه اختصاصی […]

[ad_1]

هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانی در استان قم، افزود: این طرح در ۱۰ پایگاه ثابت اجرا می‌شود که هشت پایگاه از گذشته فعال بوده و ۲ پایگاه نیز برای تابستان به صورت اختصاصی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۲ پایگاه اختصاصی در مسیرهای پرتردد استان شامل کهک و دستجرد تشکیل شده است، گفت: طرح امداد و نجات تابستانه در مسیرهای پرتردد استان به مدت ۹۴ روز از ۳۱ خردادماه تا ۳۱ شهریورماه اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت مستقل بالگرد امداد و نجات تنها در استان قم افزود: بالگرد امداد و نجات هلال احمر پشتیبان بالگرد اورژانس است یعنی زمانی که بالگرد اورژانس به تنهایی پاسخگو نباشد این بالگرد به عنوان پشتیبان وارد عمل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت روزانه ۵۰ نفر در طرح امداد و نجات، تصریح کرد: هر یک از پایگاه‌ها شامل یک نجاتگر مسئول، یک نجاتگر کادر و سه نجاتگر داوطلب می‌شود.

سلیمی بیان کرد: آمایش پایگاه‌های امداد و نجات استان قم در حال انجام است تا پایگاه‌ها در موقعیتی قرار بگیرند که زمان رسیدن به حادثه به حداقل کاهش یابد که با این طرح ۲ پایگاه امداد و نجات یکی در گرمسار و دیگری در کیلومتر ۴۵ اتوبان قم – تهران در حال احداث است.

[ad_2]