رئیس سازمان معدن، صنعت و تجارت استان قم گفت بحث رونق در سال ۹۵ کلید خورد و در استان نیز به‌موازات کشور ادامه پیدا کرد، به‌گونه‌ای که درمجموع ۲۷۶ میلیارد تومان به بخش صنعت و کشاورزی تزریق‌شده است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، احمد ذاکری عصر امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در طول دو سال اخیر اظهار داشت: روند انجام کار جای امیدواری دارد.

وی با اشاره به بحث رونق تولید در استان افزود : بحث رونق در سال ۹۵ کلید خورد و در استان نیز به‌موازات کشور ادامه پیدا کرد، به‌گونه‌ای که درمجموع ۲۷۶ میلیارد تومان به بخش صنعت و کشاورزی تزریق‌شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم بابیان اینکه تعامل نسبتاً خوبی میان دو بانک در عرصه حمایت از رونق تولید گفت : قم رتبه ۱۵ را در بحث رونق تولید و در بین ۳۱ استان کشور کسب کرده است.

ذاکری با اشاره به رونق نسبی تولید در استان تصریح کرد: با افزایش رونق تولید در استان شاهد افزایش ۱۴ درصدی در مصرف برق و افزایش ۱۸ درصدی در مصرف آب بوده‌ایم اما در کل روند رونق تولید بهبودیافته است.

وی بابیان افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی ادامه داد : در سه ماه نخست امسال بیش از ۶۰ هکتار زمین به فروش رسیده است که جدای از زمین ۱۰۰ هکتاری است که به خودروسازی تعلق یافته است.

رئیس سازمان معدن، صنعت و تجارت رسیدگی سریع به وضع نامطلوب واحدهای تولیدی را موردتوجه قرارداد و گفت : به‌طور متوسط به ازای هر ۲۱۰ میلیارد تومان ۳۶۰ شغل ایجاد می‌شود که رقم بالایی است، درحالی‌که که تنها با تخصیص چند میلیارد تومان مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی حل و صدها شغل موجود حفظ و شغل‌های جدید نیز با هزینه‌های بسیار کمتری می‌تواند ایجاد شود.

وی بابیان اینکه دولت در ایجاد ۱ میلیون شغل در هرسال مصمم است، تصریح کرد : ۴۵۰ هزار شغل از این تعداد نیز به وزارتخانه محول شده است که سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز ایجاد ۵ هزار شغل است که باید ایجاد شود.

ذاکری بابیان اینکه در سال ۹۵ علی‌رغم تمامی مشکلات توفیقات خوبی حاصل‌شده است، عنوان کرد : در سال ۹۶ مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت و بهتر می‌توانیم با این چالش‌ها مقابله کنیم چراکه تجربه خوبی کسب‌شده و نقشه راه مشخص‌شده است.

وی با اشاره به رفع موانع مربوط به ماده یک‌بند ۱۸۶ تصریح کرد : یکی از مشکلات بزرگ واحدهای تولیدی این بود که واحدها در دریافت تسهیلات دچار محدودیت بودند، که البته این معضل واحدها نیز حل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیستم پی‌یاب سازمان صنعت ، معدن و تجارت از ۱۸ اردیبهشت بازشده است خاطرنشان کرد : در همین مدت کوتاه ۳۲ مورد پیشنهاد عقد قرارداد در سیستم ثبت‌شده و منتظر اتمام کارهای کارشناسی هستیم.