[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار کرد: مجوز شکار پرندگان خشکی زی در استان به صورت کاملا محدود از دهم آذرماه آغاز شده و تا دهم بهمن ماه ادامه دارد. وی افزود: شکارچیانی که […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار کرد: مجوز شکار پرندگان خشکی زی در استان به صورت کاملا محدود از دهم آذرماه آغاز شده و تا دهم بهمن ماه ادامه دارد.

وی افزود: شکارچیانی که دفترچه شکار و مجوز اسلحه دارند، می‌توانند با دریافت مجوز شکار، تا دهم بهمن ماه فقط در روزهای جمعه، از گونه‌های کبک، تیهو، کبوترچاهی و فاخته به تعداد مجاز شکار کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه شکار پرندگان خشکی زی باید در خارج از مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و تالاب‌های استان انجام شود، خاطرنشان کرد: مجوز شکار پرندگان آبزی و کنارآبزی به هیچ عنوان در استان قم صادر نمی‌شود.

وی از برنامه ریزی های لازم و افزایش گشت و کنترل در راستای حفاظت از پرندگان مهاجر در قم خبر داد و گفت: شکارچیان باید مراقب بیماری‌های مشترک از جمله آنفولانزای پرندگان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]