[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنجشنبه در سخنرانی خود که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۷۰۰ آیه از آیات قرآن درباره یهود، افکار و عقاید آن‌ها بوده که از این میان بیش از صد آیه در سوره بقره آمده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنجشنبه در سخنرانی خود که در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۷۰۰ آیه از آیات قرآن درباره یهود، افکار و عقاید آن‌ها بوده که از این میان بیش از صد آیه در سوره بقره آمده است.

وی گفت: روز جهانی قدس سنبل مبارزه با اسرائیل و نماد مظلومان فلسطین است که به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی در نظر گرفته شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ یعنی ۷۱ سال پیش شکل گرفت، افزود: با این عنوان که یهودیان در طول تاریخ مظلوم و پراکننده بودند و آلمان‌ها بسیاری از آنها را کشته‌اند و اینکه خاک فلسطین سابقه حضور رهبران بنی اسرائیل را داشته است با خرید زمین‌های فلسطینیان دولت اسرائیل را تشکیل دادند.

وی بیان کرد: تاکنون سه قرارداد بین اعراب و اسرائیل بسته‌شده است، نخستین آن‌ها صلح رسمی اسرائیلی‌ها و مصری‌ها در کمپ دیوید اتفاق افتاد، بعد از مدتی پیمان صلح اسلو در نروژ بسته شد، صلح دیگر بین اسرائیل و اردن تحت عنوان پیمان صلح اتفاق افتاد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به وضعیت فعلی فلسطین اشتغالی افزود: کرانه باختری و نوار غزه دو منطقه‌ای است که در اختیار فلسطینی‌ها بوده و حدود پنج الی ۶ میلیون نفر در این دو منطقه فعلی در حال زندگی هستند، آمار فلسطینی‌ها در دنیا ۱۴ میلیون بوده که به معنای آواره بودن هشت میلیون فلسطینی در دنیا است.

وی با اشاره به طرح جدید اسرائیلی‌ها تحت عنوان معامله قرن افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان سه کشوری هستند که با یکدیگر این طرح را تصویب کرده‌اند و یکی از موارد این طرح این است که کشور خودگردان فلسطین را بدون ارتش به رسمیت بشناسند.

ابهت اسرائیل در دنیا شکسته شده است

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از قضیه برجام گفت تا ۲۵ سال آینده از دست ایران راحت هستیم، که در جواب این شخص مقام معظم رهبری فرمودند شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید.

وی با بیان اینکه ابهت اسرائیل در دنیا شکسته شده و با راهپیمایی روز قدس شکسته‌تر می‌شود، افزود: راهپیمایی روز قدس نماد مبارزه با ظلم و برای زنده نگه داشتن نام فلسطین است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: اسرائیل امروز بسیاری آسیب پذیر شده است که این مسئله بعد از جنگ با حزب الله و حماس به خوبی مشخص شد.

وی بیان کرد: بحث ما یهود نیست بلکه مسئله حزب صهیونیسم و متجاوز است، مسئله اصلی جرم‌ها و جنایاتی است که این قوم انجام می‌دهد و این جرم‌ها در آیات قرآن نیز به‌صراحت آمده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در قرآن کریم در خصوص بین اسرائیل ذکر شده مسئله تحریف تاریخ توسط یهود است زیرا صرف اینکه منطقه فلسطین منطقه‌ای بوده که حضرت سلیمان در آن زندگی می‌کرده است سندی برای تصرف سرزمین فلسطین نیست.

وی گفت: دومین اشکال کار رژیم اسرائیل تکذیب سایر انبیا است، همچنین تبعیض قائل شدن بین برخی متون مذهبی توسط یهود و فساد و سکوت در برابر گناه ویژگی‌هایی هستند که قرآن کریم در خصوص بین اسرائیل بیان کرده است.

حجت الاسلام رفیعی تبعیض در احکام را سومین ویژگی بنی اسرائیل از سوی قرآن کریم دانست و افزود: ویژگی چهارم در سوره مائده در آیه ۷۸ آمده که می‌فرماید که لعنت خدا بر کافران بنی اسرائیل است که گناه و تجاوز می‌کردند.

انجام معاملات غیرشرعی ویژگی یهودیان است

وی با بیان اینکه بزرگترین معاملات غیرشرعی توسط یهود انجام می‌شود، افزود: چنانچه جامعه ما هم دچار ربا شود جامعه‌ای یهودی است زیرا انجام معاملات غیرشرعی ویژگی یهودیان است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسرائیل از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارای مشکلات بسیاری است اما طی ۷۰ سال با چنگ و دندان این کشور را نگه داشته است اما امروز مردم فلسطین مسلح هستند.

وی گفت: دولت عربستان به مردم خود، کشور و آیات قرآن کریم پشت کردند و در حال حاضر صحنه‌گردان اصلی اعمال اسرائیل، عربستان است که امیدواریم سرنوشت عربستان نیز همچون رژیم صهیونیستی بوده و از صحنه روزگار محو شوند.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای به رسمیت نشناختن اسرائیل هزینه بسیاری داده است اما در طول این مدت هیچ مراوده‌ای با این دولت نداشته که این مسئله برای اسرائیل بسیار سنگین است که کشوری که شاه بزرگترین متحدش بود بعد از انقلاب سنبل و نماد مبازه با اسرائیل شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد فلسطین در روز قدس به میدان بیایند، گفت: امیدواریم مردم ایران با زبان و عمل خود از این کشور حمایت کنند.

[ad_2]