دبیر جامعه واعظین جهادی با بیان اینکه جامعه واعظین جهادی با رصد مناطقی که مبلغین سلفی و وهابی بیشترین فعالیت‌های تبلیغی را در این مناطق داشته‌اند گفت: یکی از اقدامات مهم جامعه واعظین جهادی مقابله با جریان‌های سلفی در میدان تبلیغ است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین علاءالدین با اشاره به برگزاری جلسه هیأت امنای این مجموعه تبلیغی اظهار کرد: در این جلسه اعضای شورای مرکزی جامعه واعظین جهادی برای مدت دو سال انتخاب شدند.

وی افزود: در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی‌نژاد به عنوان مسئول معاونت تبلیغ نوین، عبدالحسین شفیع پور مسؤول معاونت فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین زندی مسؤول معاونت طرح و برنامه و محمد قائمی به عنوان مدیر روابط عمومی شورای مرکزی برگزیده شدند.

علاءالدین با اشاره به برنامه‌های تبلیغی ماه‌های آینده جامعه واعظین جهادی تصریح کرد: به زودی از پرتال جامعه واعظین جهادی رونمایی شده و سامانه درخواست و اعزام مبلغ به سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم جامعه واعظین جهادی تمرکز تبلیغی بین برادران اهل سنت کشور خواهد بود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرقه ضاله وهابیت در برخی از استان‌های سنی نشین کشور و لزوم مقابله مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی با این جریان ضاله تاکید کرد: ما امروز در واقع شاهد یک هجوم همه جانبه تبلیغی توسط جریان‌های سلفی و تکفیری در برخی استان‌های سنی نشین هستیم که خطر آن از خطر گروه‌هایی نظیر داعش و النصره کمتر نیست چرا که این جریان‌های ضاله تبلیغی در واقع عقبه فکری و ایدوئولوژیک گروه‌های تروریستی سلفی نظیر داعش را تامین می‌کنند.

دبیر جامعه واعظین جهادی افزود: وقتی یک جوان منحرف تکفیری حاضر است برای رضای خدا و رسول خدا عملیات انتحاری انجام دهد و از جان خود بگذرد مشخص است بر روی ذهن این جوان مدت‌ها کار تبلیغی هدفمند انجام شده است و این اتفاقی است که هم اکنون توسط جریان‌های سلفی در حال انجام است ولی متاسفانه بسیاری از مسؤولان فرهنگی در خواب غفلت هستند.

وی افزود: اگر یک مبلغ جوان امروز با تبیین اسلام واقعی و آموزه‌های آن مانع گرایش فکری جوانان اهل سنت کشور به تفکر سلفی تکفیری شود این تبلیغ و روشنگری عینا دفاع از حرم اهل بیت است و بی شک یک جهاد محسوب می‌شود چرا که امروز دشمن در میدان هجوم اعتقادی و فکری و جذب جوانان اهل سنت به گرایشات سلفی و وهابی به شدت با برنامه و وسیع عمل می‌کند در حالی که بسیاری از این جوانان محب و متمایل به مکتب اهل بیت هستند و به راحتی می‌توان آنان را به مذهب اهل بیت جذب کرد ولی متاسفانه در این زمینه نهادهای فرهنگی دچار غفلت هستند و البته کم کاری امروز ما موجب شکل گیری داعش‌های دیگری در آینده نه چندان دور خواهد شد.

علاءالدین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعضی از مسؤولان فرهنگی امروز صدای توپ دشمن را نمی‌شنوند تاکید کرد: یک جریان مهندسی شده تبلیغی سلفی بی محابا و مستمر بر روی باورهای جوانان کار کرده و آن‌ها را در راستای اهداف گروهک‌های تروریستی به اعتقادات منحرف تکفیری و سلفی نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه واعظین جهادی با رصد مناطقی که مبلغین سلفی و وهابی بیشترین فعالیت‌های تبلیغی را در این مناطق داشته‌اند افزود: یکی از اقدامات مهم جامعه واعظین جهادی مقابله با جریان‌های سلفی در میدان تبلیغ است و انجام فعالیت‌های تبلیغی توسط مبلغین جوان، فاضل و انقلابی و جذب جوانان اهل سنت به سمت معارف اسلام ناب و آموزه‌های عمیق تشیع از مهم ترین برنامه‌های ماست و در این راستا یکی از میدان‌های اصلی استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

دبیر جامعه واعظین جهادی با مهم ارزیابی کردن تاثیر فضای مجازی افزود: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت و یا یک تهدید باشد و این بستگی به نوع عملکرد نهادهای مسؤول فرهنگی دارد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی میدانی است که امروزه بیشترین تاثیر را بر ذهن و فکر جوانان در کشور دارد و همانطور که دشمن با برنامه ریزی و مهندسی از ظرفیت فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند نهادهای تبلیغی و انقلابی نیز باید در این زمینه با طرح و برنامه دقیق فعالیت کنند و این یکی از برنامه‌های ما در جامعه واعظین جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین جوان و انقلابی با همه وجود در راه انقلاب و تبیین و پیشبرد آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت هستند.

علاءالدین افزود: ما در راه انجام تکلیف منتظر و معطل برخی نهادهای خنثی فرهنگی نخواهیم ماند و در این میدان، آتش به اختیار به وظیفه خود عمل می‌کنیم همانطور که امثال شهید حججی‌ها به وظیفه خود عمل کردند.