[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جواد علیه السلام اظهار داشت: نهمین امام شیعیان با سن کم خود و در دوران نوجوانی با علم و دانش همه را شگفت‌زده کردند و در دوران […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جواد علیه السلام اظهار داشت: نهمین امام شیعیان با سن کم خود و در دوران نوجوانی با علم و دانش همه را شگفت‌زده کردند و در دوران جوانی به لقاء الله شتافتند و از شهادت در راه خدا استقبال کردند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه بیان داشت: این ماه، یک ماه روحانی است و دهه اول آن هم‌تراز ماه مبارک رمضان است و در این ماه مناسبت‌های زیادی از جمله روز عرفه، عید قربان و غدیر وجود دارد که باید با آمادگی از این ماه استقبال کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) به نام روز ازدواج نامگذاری شده که این روز را گرامی می‌داریم و جوانان برای زندگی سعادتمند، نیازمند ازدواج و اشتغال هستند و ازدواج نیز باید به موقع و در زمان مناسب صورت گیرد که مسئولان و خانواده‌ها در این زمینه وظایفی بر عهده دارند.

وی افزود: امروز در زمینه مشکلات ازدواج و همچنین افزایش آمار طلاق و کاهش رشد جمعیت همگان مسئولیت دارند و باید خانواده‌ها و مسئولان وظایف خود را بشناسند و به آن عمل کنند.

جریان رسانه در دنیا در دست امپراتوری‌های ظالم است

آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار با گرامیداشت این روز بیان داشت: از تلاش‌های اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم و متأسفانه امروز جریان رسانه در دنیا در دست امپراتوری‌های ظالم است و آنان همانند اختاپوسی بر همه شریان‌های خبری جهان احاطه دارند، هر چند که جریان انقلاب اسلامی توانست این روند را تغییر داد.

وی افزود: داشتن دانش و مهارت و همچنین بینش و تحلیل درست و دلسوزی و شفقت برای جامعه و نقد سازنده و حمایت از خدمات صورت گرفته از ضروریات جامعه خبرنگاری سالم است و امروز باید در برابر جریان‌های سکولاری دنیا ایستادگی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه قم با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا بیان داشت: امروز که وزیر امور خارجه با زبان نرم با دنیا صحبت می‌کند وی نیز از تحریم‌ها در امان نمانده است.

ملت ایران با دو زبان با دنیا صحبت می‌کند

وی با بیان اینکه ملت ایران با دو زبان با دنیا صحبت می‌کند افزود: زبان و بیان نرم، عقلانی و با منطق و قوانین صحیح و درست، یکی از زبان‌های ملت ایران است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: اما زورگویان بدانند در برابر زبان تحریم، ستم، کشتار و جنایت و همچنین تجاوز آنها به ملت بزرگ ایران و امت اسلام از زبان زور استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران اظهار داشت: وقتی انگلیسی‌ها کشتی ایران را توقیف کردند پس از مدتی نیروهای نظامی ما توانستند کشتی آنها را که از قوانین تابعیت نمی‌کرد توقیف کنند و ما در ۲۰۰ سال گذشته هر بار که دچار شکست شدیم به دلیل نبود نیروهای قوی دریایی بوده است و این اولین باری است که دشمنان در برابر نیروی دریایی ملت ایران تسلیم شدند.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز دشمنان بدانند که ملت ایران با منطق و عقلانیت رفتار می‌کند و در برابر تحریم و ظلم و ستم دشمنان تسلیم نخواهد شد و با تمام توان ایستادگی خواهد کرد.

[ad_2]