[ad_1] علی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت، بیان کرد: این جشنواره با همکاری شورای هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مرکز تخصصی مهدویت، دانشگاه‌ها و وزارت علوم و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار می‌شود. وی گفت: با توجه به اهمیت بحث […]

[ad_1]

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت، بیان کرد: این جشنواره با همکاری شورای هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مرکز تخصصی مهدویت، دانشگاه‌ها و وزارت علوم و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بحث مهدویت و شناخت ماهیت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و با توجه به نقش مهم فرهنگی و هنر و علمی شدن این دو حوزه با محتوای عمیق و متقن کلامی شیعی، نیاز شدیدی به برگزاری برنامه‌های علمی و فرهنگی و هنری به شکل توأم در فضای علمی کشور احساس می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن برنامه‌های غنی و فاخر در این حوزه بوده‌ایم این حرکت فرهنگی و علمی که با حضور نهادهای کارساز در این حوزه رقم خواهد خورد و گامی جدی در زمینه تولید نظریات جدید در حوزه انتظار و خلق آثار علمی که مبین این اندیشه متعالی است، برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای پر کردن خلأهای موجود در برنامه‌های هنری و ادبی در حوزه مهدویت طراحی شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه هنری و ادبی میان دانشجویان وجود داشته است، جشنواره ملی مهدویت برای تبیین و ترویج معارف مهدوی در این حوزه ها برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه جشنواره ملی مهدویت در سال‌ جاری در سه بخش برگزار می‌شود، افزود: بخش ادبی شامل شعر، قطعا ادبی، داستان کوتاه، بخش هنری شامل پادکست، عکس با موبایل و یا حرفه‌ای، طراحی گرافیکی و بخش کتابخوانی مربوط به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» اثر مقام معظم رهبری می‌شود.

وی بیان کرد: محور جشنواره در سالجاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تمدن سازی تحت عنوان «تمدن سازی نوین، آمادگی برای ظهور» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه جشنواره ۱۶ آبان‌ماه افتتاح شده است، افزود: اختتامیه جشنواره ملی مهدویت در اسفندماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۵ دی‌ماه است.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: سال گذشته جشنواره ملی مهدویت در زمینه چالش‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در پنج بخش برگزار شد و هزار و ۲۸۶ اثر به این جشنواره رسید.

وی گفت: ثبت نام و ارسال عکس‌ها در سایت جشنواره به آدرس WWW.MAHdaviatfest.ir  انجام می‌گیرد.

[ad_2]