[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه شنبه در سخنرانی خود که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: از پیامبر (ص) نقل شده که زمانی که اول شوال می‌شود یک منادی می‌گوید ای مردم در روز اول شوال جایزه به شما تعلق می‌گیرد که شامل مغفرت، […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه شنبه در سخنرانی خود که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: از پیامبر (ص) نقل شده که زمانی که اول شوال می‌شود یک منادی می‌گوید ای مردم در روز اول شوال جایزه به شما تعلق می‌گیرد که شامل مغفرت، بهشت و آمرزش می‌شود.

وی گفت: سیره ائمه این بود که روز اول شوال لباس نو می‌پوشیدند و این روز را به عنوان عید واقعی می‌دانستند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روایت از امیرالمومنین (ع) داریم که می‌فرمایند روز عید شبیه قیامت است و فردا که از خانه به سمت نماز می روید یاد روزی بیفتید که از قبر بیرون می آیید و به صحرای محشر می روید، وقتی به نماز می‌ایستید، لحظه ایستادن به یاد لحظه‌ای بیفتید که نزد خدا ایستاده‌اید و به سوالات پاسخ می‌دهید و وقتی به خانه بازمی گردید تصور کنید که به بهشت می روید.

وی با بیان اینکه کثرت عمل ملاک نیست، افزود: باید عمل انسان قبول شود یعنی باید به جای توجه به کثرت عمل بیشتر به قبولی عمل اهمیت داد.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند که خداوند عمل احسن می‌خواهد پس کثرت عمل ملاک نیست.

وی با بیان اینکه عمل باید خالص باشد، افزود: هارون الرشید مسجدی ساخت و بهلول از او پرسید که این مسجد را برای که می‌سازی که هارون پاسخ داد برای خدا می‌سازم، بهلول نیز شبانه بالای در مسجد نوشت که برای بهلول است که هارون الرشید شکایت کرد که چکار کردی و او پاسخ داد اگر برای خدا می‌سازی پس نامت مهم نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در خصوص شرایط عمل مقبول افزود: یکی شرط اعتقادی است که اسلام و ولایت نمونه کامل این شرط است یعنی اگر فردی همه عمر مومن باشد اما کافر از دنیا برود باز عملش مقبول نیست مگر اینکه جاهل باشد.

وی بیان کرد: دومین مورد شرط عبادی است که نماز نمونه کامل این شرط است یعنی گاهی فردی روزه می‌گیرد اما نماز نمی‌خواند در حالی که شرط قبولی همه اعمال نماز است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: شرط اقتصادی سومین شرط است که مهمترین آن حلال بودن مال است.

وی چهارمین مورد را شرط خانوادگی دانست و افزود: روایت است که هر کس زن دارد و زن اذیتش می‌کند، نماز و کار خیر آن زن قبول نیست حتی اگر همسرش از او راضی باشد و مرد نیز همینطور است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پنجمین مورد برای مقبولیت عمل شرط اخلاقی است زیرا اعمالی از جمله غیبت، تهمت، ناسزا و دروغ عمل خوب انسان را از بین می‌برد.

وی گفت: همه وجود امام خمینی (ره) آمیخته با یاد خداوند بود و هر کس می‌گفت ما سرباز تو هستیم پاسخ می‌داد که ما همه سرباز خداییم.

[ad_2]