با توجه به اینکه نمایشگاه لوازم التحریر برپا شده در قم با عنوان نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی می باشد اما به راحتی می تواند لوازم التحریر با تصاویر غربی را دید که در نمایشگاه نفوذ کرده اند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هر ساله در انتهای شهریور ماه نمایشگاه هایی در سطح […]

با توجه به اینکه نمایشگاه لوازم التحریر برپا شده در قم با عنوان نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی می باشد اما به راحتی می تواند لوازم التحریر با تصاویر غربی را دید که در نمایشگاه نفوذ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هر ساله در انتهای شهریور ماه نمایشگاه هایی در سطح شهر برپا می شود تا دانش آموزان، دانشجویان و… لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز خود برای شروع سال جدید تحصیلی را از انجا خریداری کنند؛ امسال هم همانند سال های قبل در استان قم هم این چنین نمایشگاهی برپا شده است و نام آن را نوشت افزار ایرانی اسلامی قرار داده اند.

در این نمایشگاه های لوازم التحریر، کیف, کتاب درسی، کتاب دانشگاهی و برخی لوازم دیگر ارائه می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

اما نکته قابل تامل در این نمایشگاه این است که این نمایشگاه با نام لوازم التحریر ایرانی اسلامی برپا شده است و قرار است که فقط لوازم التحریر ایرانی که تولید داخلی هستند و تصاویری که روی آنها قرار دارد از شخصیت های کارتونی ایرانی، شهدا، عروسک های ایرانی، شکرستان و… ارائه شود اما این مسئله رعایت نشده است و لوازم التحریری در این نمایشگاه ارائه می شود که بر روی جلد آنها از شخصیت های کارتونی غرب استفاده شده است و به راحتی می تواند آن ها را در غرفه های نمایشگاه برپا شده در ساختمان ناشران دید.

از طرفی هم لوازم التحریری با شخصیت های غربی نسبت به لوازم التحریر ایرانی که در نمایشگاه قرار دارد از کیفیت کمتری برخوردار است و قیمت آنها نسبت به تولیدات داخلی ارزان تر می باشد که این بازدیدکننده را نسبت به خرید آنها ترغیب می کند که این امر به ضرر تولیدکننده داخل می باشد و همچنین با سیاست های اقتصادی کشور همسو نمی باشد.

این در حالی است که احمد ذاکری،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم این نمایشگاه را نماد خود اتکایی معرفی کرده و می گوید: جشنواره لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی – اسلامی در قم که با عرضه محصولات تولید شده در استان و کشور درحال برگزاری است، نماد اتکا و اعتماد به تولید داخلی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.