[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حسن اختری پیش از ظهر جمعه در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس که قبل از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی قدس برگزار شد با محکوم کردن تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: مفتی‌ها و مراجع بزرگ جهان اسلام، دولت‌های مسلمان، مؤسسات […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حسن اختری پیش از ظهر جمعه در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس که قبل از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی قدس برگزار شد با محکوم کردن تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: مفتی‌ها و مراجع بزرگ جهان اسلام، دولت‌های مسلمان، مؤسسات بین المللی و حقوقی، نویسندگان، رسانه‌ها، دانشمندان و نخبگان بدانند که امروز باید بر اساس مسئولیت خودمان در برابر خیانتی که قرار است انجام بگیرد بایستیم و تلاش برای معامله قرن را خنثی کنیم و از بین ببریم.

وی تأکید کرد: نگذاریم ننگی که ۷۰ سال پیش در تشکیل دولت اسرائیل بر پیشانی سران عرب نشسته تکرار شود. آن روز تعداد فلسطینی‌ها و امکانات آنها محدود بود. در گذشته، مجموعه‌های مقاومت با چند تفنگ در برابر اسرائیل می‌ایستادند اما امروز فلسطین قدرتمند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: جوانان و کودکان انتفاضه در برابر اسرائیل ایستاده‌اند. امروز اینها موشک‌ها و امکاناتی دارند که می‌توانند مکان‌های خاص اسرائیل را از بین ببرند. امروز در داخل فلسطین اتحاد خوبی وجود دارد و طبق نظرسنجی انجام شده ۸۰ درصد مردم فلسطین با این خیانت مخالف هستند.

وی افزود: امروز ایران، سوریه، عراق، لبنان و دولت‌های دیگر در کنار مردم فلسطین هستند و با این معامله مخالف هستند.

اسرائیل در ضعف، فلسطین در قدرت

حجت‌الاسلام اختری با بیان اینکه امروز، رژیم اشغالگر قدس در شرایط نکبت باری بسر می‌برد، گفت: اینکه ترامپ مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل را مطرح می‌کند، به دلیل احساس نگرانی و ضعف سران آمریکا و اسرائیل است. اینها می‌دانند اسرائیل ضربه پذیر است و لطمه‌های زیادی خورده و اسرائیلی‌ها با چند موشک به پناهگاه رفته و بسیاری از آنها دنبال جایگزینی کشور دیگری هستند که فرار کنند.

وی بیان داشت: امروز فلسطینی‌ها قوی و متحد هستند. اسرائیلی‌ها هم در ضعف هستند. بنابراین نباید بگذاریم این ننگ تکرار شود.

علمای جهان اسلام اسرائیل را تحریم کنند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: مفتی‌ها و علمای بزرگ جهان اسلام و دولت‌های مسلمان و سیاستمداران باید دست به دست هم بدهند که مصرف کالاهای تولید اسرائیل، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و فروش خانه‌های فلسطینی‌ها را تحریم کنند. امروز علما و اندیشمندان نباید سهل انگاری کنند و نگذارند خیانت‌های گذشته تکرار شود.

وی با اشاره به تلاش جبهه استکبار برای فراموش شدن مسئله فلسطین، تأکید کرد: آنها خیال می‌کنند اینکه توانستند اعلام کنند که جولان متعلق به اسرائیل است، به سادگی می‌توانند مسئله بزرگ جهانی فلسطین را دچار فراموشی کنند.

حجت‌الاسلام اختری تصریح کرد: آنها می‌خواستند مسئله فلسطین تمام شود اما امروز همه جا مسئله فلسطین زنده است.

وی با بیان اینکه وعده امام راحل در مورد نابودشدن رژیم اشغالگر قدس در حال تحقق است، اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آینده، روشن است و اسرائیل در حال نابودی است.

[ad_2]