[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد ۴۰ ساله این مرکز، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه پژوهشی، تبلیغی و هم‌چنین آموزشی است. وی با بیان اینکه گستردگی فعالیت‌های […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد ۴۰ ساله این مرکز، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه پژوهشی، تبلیغی و هم‌چنین آموزشی است.

وی با بیان اینکه گستردگی فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هیچ دستگاه و نهادی دیده نمی‌شود، گفت: اکنون این دفتر آموزش‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف فرهنگی را در ۲۰ استان کشور دارد و در زمینه تبلیغ و پژوهش دارای نیروی انسانی نخبه و انقلابی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مهم‌ترین سرمایه این مرکز را وجود نیروی انسانی نخبه‌ای دانست که اکنون از کارکرد گرایی به سوی مسئله محوری در حال گذر هستند و گفت: همه بخش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با انسجام و هم فکری برای حل مسائل مختلف هماهنگ هستند و علاوه بر روشنفکری تعادل بین نخبه گرایی و توده گرایی در فعالیت‌های آن دیده می‌شود و به نیازهای همه اقشار مختلف جامعه هم پاسخگو است.

وی افزود: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن واکنش سریع به مسائل فرهنگی جامعه در فعالیت و پژوهش‌های خود افق‌ها و چشم اندازهای بلندمدتی هم دیده شده است که می‌توان به تدوین دایره المعارف بزرگ قرآنی جهان اسلام اشاره کرد.

حجت‌الاسلام واعظی اظهار داشت: هدف از تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در اردیبهشت ماه سال ۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام شد، آشنایی مردم با مسائل مختلف انقلابی و اسلامی است و این مرکز یک نهاد کاملاً انقلابی و با گسترش و رشد اهداف انقلاب اسلامی است که فعالیت‌های آن هم متقابلاً رشد و توسعه یافته است.

گفتنی است، در آئین افتتاح این نمایشگاه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از غرفه‌های نرم افزار قرآنی، غرفه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اصفهان، غرفه دانشگاه باقر العلوم (ع) و هم‌چنین معاونت‌های مختلف پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی بازدید و از نزدیک در جریان آثار فاخر به نمایش گذاشته شده این نمایشگاه قرار گرفت.

[ad_2]