[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم کریمه اهل بیت (ع) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه بالای سوره انبیا هر کس این سوره را با شوق بخواند علاوه بر اینکه در دنیا به وی عزت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم کریمه اهل بیت (ع) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه بالای سوره انبیا هر کس این سوره را با شوق بخواند علاوه بر اینکه در دنیا به وی عزت داده می‌شود، در آخرت نیز با انبیا محشور خواهد شد.

وی بیان کرد: در آیات نخست سوره انبیا از صفت‌های نادرست برخی از انسان‌ها از جمله اعراض، غفلت، لهو و لعب سخن گفته شده است که غفلت در این سوره دارای ۲ معنای جلب توجه انسان به جای دیگر و همچنین هدر رفتن استعداد می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر اسلام (ص) فرموده است که در روز پنج مرتبه خدا را یاد کن تا از غافلان محسوب نشوی.

وی با بیان اینکه گاهی غفلت جبران پذیر و گاهی غیر قابل جبران است، افزود: گاهی غفلت انسان قابلیت جبران پذیری دارد و می‌توان آن را جبران کرد اما همیشه به اینگونه نیست و گاهی غفلت انسان جبران پذیر نیست.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند که در این خطبه اگر در روزگاری بودید که اختلاس و غفلت زیاد بود به انجام کارهایی همچون داشتن وصیت‌نامه، اهتمام به نماز اول وقت و با وضو بودن در طول شبانه‌روز توجه داشته باشید.

[ad_2]