[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که گزارش شده است، حضور مردم در راهپیمایی امسال روز قدس چشمگیرتر از سال‌های گذشته بوده است. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که گزارش شده است، حضور مردم در راهپیمایی امسال روز قدس چشمگیرتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی بیان داشت: در راهپیمایی روز قدس امسال ملت ایران در برابر نقشه‌های خیانت بار دشمنان به عنوان معامله قرن ایستادند و حضور بیش از صد کشور دیگر در راهپیمایی روز قدس نشان داد ملت‌ها راهی که امام راحل ترسیم نموده یافتند و از رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا اعلام انزجار می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور همچنین با اشاره به حضور مثال زدنی مردم در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ابراز داشت: بعد از گذشت سی سال از ارتحال امام راحل این حضور گسترده نشان داد که ملت همچنان بر پیمانی که با رهبر خود بستند وفادارند.

وی به برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل نیز اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل یک الگوی رفتاری برای همه آزادی‌خواهان جهان و فردی خداباور بودند و به هدف و راهشان ایمان داشت و از طرفی نیز به ملت ایران اعتقاد داشت و اما فردی تکلیف گرا بودند و هیچگاه مسامحه نمی‌کردند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: امام راحل فردی سیاستمدار بودند که سیاست را با معنویت آمیخته کرده بودند و ایشان فردی مقاوم بودند که باید از این مقاومت امام راحل که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند درس آموخت.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر نتوانیم مقاومت کنیم عقب خواهیم نشست و در این صورت دشمنان نیز پیش روی می‌کنند و باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌های تسلیم در برابر دشمن از هزینه‌های مقاومت بسیار بیشتر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز برخی از کشورهای منطقه استقلال خود را از دست داده‌اند، افزود: ثمره تسلیم بودن در برابر دشمنان این است که دشمنان نفت این کشورها را به غارت می‌برند و از طرفی آنها را گاو شیرده می نامند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: جامعه‌ای که بتواند در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کند هزینه‌ای به مراتب کمتر از تسلیم شدن پرداخت می‌کند که در این صورت استقلال و عزت کشور نیز حفظ می‌شود.

[ad_2]