[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، مهدی محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ دبیرخانه این همایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و کارهای اجرایی آن انجام شد. وی با اشاره به انتخاب اعضای […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، مهدی محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ دبیرخانه این همایش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و کارهای اجرایی آن انجام شد.

وی با اشاره به انتخاب اعضای ستاد این همایش توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی و حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی به عنوان اعضای ستاد بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد محقق داماد(ره) انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد را آیت الله استادی برعهده دارد، تصریح کرد: حجت الاسلام مختاری نیز دبیرعلمی این همایش است و دو دبیرخانه در قم و تهران مشغول فعالیت هستند.

دبیر همایش نکوداشت آیت الله محقق داماد، عنوان کرد: این همایش ۱۲ دی ماه ۹۸ در سالن علامه طباطبایی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله اعرافی و آیت الله استادی و یک نفر از خانواده ایشان و سپس آیت الله جوادی آملی در این همایش به ایراد سخن می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پنج مستند فاخر با هدف معرفی شخصیت آیت الله محقق داماد به تولید رسیده است، تصریح کرد: این فیلم‌های مستند به مدت زمان ۲۵۰ دقیقه به تولید رسیده است که از شبکه‌های سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

محمدی ادامه داد: آیت‌الله جوادی آملی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مومن، آیت الله موحدی کرمانی و آیت‌الله نورمفیدی، آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله دین پرور نسبت به بیان خاطرات خود از آیت الله محقق داماد می‌پردازند.

وی با بیان اینکه همایش نکوداشت آیت الله محقق داماد با همکاری مرکز مدیریت حوزه، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه، دفتر تبلیغات اسلامی و وزرات فرهنگ و ارشاد به صورت ملی برگزار می‌شود، عنوان کرد: شروع این همایش با پیام رهبرمعظم انقلاب و اختتامیه آن نیز با سخنرانی آیت الله جوادی آملی خواهد بود.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]