[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام رضا فرهادیان در نشست خبری همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها که ظهر پنجشنبه در مرکز انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با بیان اینکه ۶ همایش تحول در تربیت با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: همه معلمان اهل قلم و نخبه در این همایش گرد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام رضا فرهادیان در نشست خبری همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش‌ها که ظهر پنجشنبه در مرکز انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با بیان اینکه ۶ همایش تحول در تربیت با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: همه معلمان اهل قلم و نخبه در این همایش گرد هم جمع می‌شوند و داشته‌های خود را در قالب طرح‌های تربیتی ارائه دهند.

وی بیان کرد: آنچه در اسلام به عنوان زمینه هدایت و رشد انسان مطرح شده است توجه به ذات لایزال پروردگار است.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی توحید با بیان اینکه همه برنامه‌های تربیتی و آموزه‌های دینی باید برای رشد انسان باشد، افزود: در صورتی که برنامه‌های تربیتی برای رشد انسان باشد موجب رشد ارتباط با پروردگار نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: ایجاد وحدت و هماهنگی در شخصیت زمانی حاصل می‌شود که ایمان در وجود انسان مستقر شود که این استقرار با تحقق ارزش‌ها به عمل محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهادیان گفت: هدف از برنامه‌ریزی برای نونهالان این است که از ابتدای کودکی که دوران شکل‌گیری شخصیت آنهاست اعتقادات و آموزه‌های دینی را در وجود آنها نهادینه کنیم که این امر نیازمند برنامه‌ای منظم و منسجم است تا بتواند در وجود افراد جایگزین شود.

وی اظهار کرد: از معلمان درخواست شده که طرح درس و موضوع در راستای نهادینه سازی ارزش‌ها انجام گیرد تا بتوانیم از نظرات معلمان نخبه کشور برای فرهنگ سازی در این امر استفاده کنیم.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی توحید گفت: اولین محوری که به عنوان محور پایه برای تربیت دانش آموزان در نظر گرفته شده ارتباط با پروردگار است که باید سنگ بنای آن از همان کودکی گذاشته شود.

وی ابراز کرد: دومین محور برای رشد در نظام تعلیم و تربیت آشنایی آنها با ائمه اطهار (ع) است زیرا واسطه فیض و ارتباط با پروردگار هستند.

تقوا باید در دانش آموزان نهادینه شود

حجت‌الاسلام فرهادیان مهمترین شاخصه شخصیت وجودی امام را رعایت تقوا دانست و افزود: لازم است تقوا در دانش آموزان نهادینه شود.

وی محور دیگر که باید برای دانش آموزان تبیین شود ادب و آدابی دانست که در روایات مختلف آمده است و افزود: آنچه اکنون جامعه ما از آن رنج می‌برد عدم توجه به سنت‌های نبوی است.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی توحید بیان کرد: محور پنجم در تربیت دانش آموزان افزایش روحیه همکاری، کمک و انفاق است.

وی گفت: محورهای اجرایی همایش در سطح پیش دبستانی و دبستان است زیرا باید از ابتدایی برای تربیت دانش آموزان فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام فرهادیان در خصوص اهداف همایش افزود: تبیین جایگاه و نقش نهادینه سازی ارزش‌ها در تحول نظام آموزش و پرورش کشور، عملیاتی کردن دومین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تولید و ارائه برنامه مدون پرورشی در حوزه نهادیه سازی ارزش‌ها و تجلیل و تقدیر از اساتید، معلمان و مربیان موفق و برتر سراسر کشور در حوزه نهادینه سازی ارزش‌ها از جمله اهداف همایش است.

وی بیان کرد: محورهای همایش نهادینه سازی ارزش‌ها شامل گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر فعالیت، گفتن السلام علیک یا صاحب الزمان در هر صبح و شام، تاب‌آوری و کنترل خشم، احترام به پدر و مادر و بزرگترها و همکاری و کمک به دیگران می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی توحید گفت: آثار ارسالی باید مرتبط با محورهای پنجگانه همایش، مناسب با نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دبستان در قالب طرح درس برای تدریس در کلاس ۴۵ دقیقه‌ای، طرح برنامه برای مراسم صبحگاه و زنگ تفریح ۱۰ دقیقه‌ای، طرح اردو برای اردوهای یک روزه شامل تمام جزئیات اردو و تولید محصولات تربیتی شامل فیلم کوتاه، داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه می‌شود.

وی تصریح کرد: آثار مکتوب باید به صورت تایپ شده از طریق پست CD یا ایمیل به دبیرخانه ارسال شود، همچنین تمامی آثار توسط هیئت علمی همایش و شورای داوری مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه بررسی و رتبه بندی خواهد شد.

حجت‌الاسلام فرهادیان گفت: به رتبه‌های برتر هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس تقدیم خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به همایش نهادینه سازی ارزش‌ها را تا ۲۰ مردادماه دانست و افزود: این همایش در روز ۲۳ شهریورماه امسال در سالن همایش‌های غدیر واقع در چهار راه شهدا برگزار می‌شود.

[ad_2]