همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت عید سعید فطر در حالی برگزار می‌شود که تمام رده‌های سنی می‌توانند در آن حضور یابند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، رشته‌ دوچرخه‌سواری ازجمله رشته‌های مفرح و همگانی محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از وظایف هیئت دوچرخه‌سواری علاوه بر قهرمان‌پروری و برگزاری دوره‌های حرفه‌ای، ایجاد فضایی برای تمام هم استانی‌ها علاقه‌مند به همگانی بودن این رشته است.

با توجه به بهبود وضعیت آب و هوایی استان و پایان ماه مبارک رمضان چنین فضایی برای تمام همشهریان ایجاد می‌شود تا در هوای تازه از دوچرخه‌های خود استفاده کنند.

البته هیئت دوچرخه‌سواری قم پیش‌ازاین روزهای سه‌شنبه را بدون خودرو اعلام کرده بود و سعی داشت تا این روز را بین مردم نهادینه کند که البته تا حدی در رابطه موفق بود.

به همین منظور نخستین همایش دوچرخه‌سواری در سال ۹۶ در روز عید سعید فطر در حالی برگزار خواهد شد که این امکان را به تمام علاقه‌مندان به رشته دوچرخه‌سواری در تمام رده‌های سنی می‌دهد که در یک رقابت جذاب و مفرح حضور یافته و انگیزه خود را برای پرداختن به این رشته و همچنین استفاده از دوچرخه به‌جای خودرو برای کاهش آلودگی هوا، افزایش تحرک برای تضمین سلامتی و کم کردن آلودگی صوتی و سایر ناهنجاری‌ها افزایش بدهند.

این برنامه‌ها در روز جمعه نهم تیرماه از ساعت هفت صبح از مقابل مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود که علاقه‌مندان مسیر بلوار الغدیر به سمت بوستان علوی را رکاب خواهند زد.

جوایزی نیز برای این منظور در نظر گرفته‌شده که شامل چهار جایزه ویژه قرعه‌کشی برای شرکت‌کنندگان در همایش، مسابقه و تماشاگران است که در مراسم پایانی به آن‌ها اهدا می‌شود، ضمن اینکه سه مدال، حکم و جایزه ویژه نفرات برتر رقابت رده سنی جوانان و همچنین سه مدال، حکم و جایزه ویژه نفرات مسابقه رده سنی بزرگ‌سالان حاضر در این دوره پیش‌بینی‌شده است.

شرکت برای عموم علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در این رقابت‌ها آزاد است، ضمن اینکه کارت عضویت در هیئت‌ دوچرخه‌سواری، بیمه ورزشی سال ۱۳۹۶، کلاه و دست‌کش استاندارد دوچرخه‌سواری و رضایت‌نامه محضری ورزشکاران زیر ۱۸ سال الزامی است.