[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام  سرمست در آیین تجلیل از مواکب و اعضاء ستاد اربعین استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراسم اربعین در فرهنگ تشیع و بویژه در بین مردم قم، اظهار کرد: استان قم به یمن وجود بارگاه ملکوتی حرم حضرت […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام  سرمست در آیین تجلیل از مواکب و اعضاء ستاد اربعین استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراسم اربعین در فرهنگ تشیع و بویژه در بین مردم قم، اظهار کرد: استان قم به یمن وجود بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، مراجع عظام تقلید، روحانیون و مردم ولایت مدار قم از فضای معنوی ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار قم با تقدیر از خادمین زائرین اهل بیت(ع) در قم افزود: با تعامل و همکاری همه بخش‌ها در استان شاهد برگزاری مراسم خدمت گذاری به زائران اهل بیت(ع) در ایام مختلف سال هستیم.

سرمست با اشاره به حضور موکب‌های اربعین در عتبات عالیات از استان قم افزود: در کنار این حضور مردمی در پذیرایی از زائران حسینی، شاهد اسکان بیش از ۲۵۰ هزار نفر از زائرین در قم بودیم.

وی با تاکید بر اهتمام مدیران و دستگاه‌های مرتبط در ستاد اربعین استان، ادامه داد: این خدمات فراتر از تکالیف سازمانی مدیران است.

استاندار قم بر لزوم برنامه ریزی در مسیر تقویت نقاط قوت و ارتقاء نقاط قابل بهبود اشاره کرد و بیان کرد: خود ارزیابی و مستند سازی از جمله رویکرد‌های مهم در مسیر ارتقاء سطح خدمات در مناسبت‌های مختلف است.

وی استمرار جلسات با مواکب مردمی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: فعالیت‌های زیادی در قم به واسطه مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت می‌گیرد که باید به کمک بخش‌های مردمی و بهره مندی از تجربیات خلاء‌ها را شناسایی و برای سنوات آتی رفع کنیم.

مقام عالی دولت در استان به نهادینه کردن فرهنگ میزبانی در قم اشاره و بیان کرد: زائران ایرانی و خارجی در ایام مختلف سال میهمان استان قم هستند و باید برای اعتلای فرهنگ میزبانی در بین مردم کار شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت و سلامت زائران در ایام مناسبتی امری ضروری و اولویت مدیریت استان است.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]