مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از واگذاری ۱۵ اثر تاریخی قم تا پایان امسال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تکمیل پروژه ساخت و تکمیل مخزن استاندارد اشیا تاریخی تا پایان سال ۹۵ با پیشرفت ۱۰۰درصدی انجام شد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، عیسی رضایی از اجرای پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی در استان خبر داد و اظهار داشت: با انجام مطالعات آثار باستانی ازجمله تپه تاریخی صرم و محوطه تاریخی قلی درویش باستان‌شناسی استان به‌صورت ۱۰۰درصد تکمیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بابیان اینکه ۴۱ تاریخی قم ثبت تاریخی شده است، افزود: ۱۴۲اثر تاریخی نیز مطالعه و مرمت‌شده و ۳۵ قلم از اشیا تاریخی نیز در دست مرمت است.

وی با اشاره مرمت آثار تاریخی استان در سال‌های ۹۲تا ۹۵ گفت: در این مدت ۱۴۲ اثر بااعتبار ۷میلیارد تومانی مرمت‌شده است.

به گفته رضایی، اعطا مجوز و کمک فنی و اعتباری برای راه‌اندازی ۳ موزه خصوصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، موزه فقه وزندگی و موزه هدایا و اشیا قیمتی به دفتر آیت‌الله سیستانی از دیگر اقدامات استان در بخش میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم به واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا نیز واگذاری موزه امام (ره) و انقلاب اسلامی و خانه تاریخی یزدان پناه انجام‌شده است.

وی از واگذاری ۱۵ اثر تاریخی قم تا پایان امسال به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه ساخت و تکمیل مخزن استاندارد اشیا تاریخی تا پایان سال ۹۵ با پیشرفت ۱۰۰درصدی انجام شد.