[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، گرچه طی ۲ ماه گذشته اظهار نظرهای رسمی بابت تلاش برای حضور فوتبال قم در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور صورت پذیرفته اما اکنون با رسیده به میانه بهار ۹۸، این تصمیم همچنان از تحقق دور است. در شرایطی که رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، گرچه طی ۲ ماه گذشته اظهار نظرهای رسمی بابت تلاش برای حضور فوتبال قم در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور صورت پذیرفته اما اکنون با رسیده به میانه بهار ۹۸، این تصمیم همچنان از تحقق دور است.

در شرایطی که رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در نخستین وعده خود پس از در اختیار گیری سکان هدایت ورزش استان قم اعلام کرد برنامه حضور قم در لیگ دسته دوم را با جدیت دنبال می‌کند اما این وعده هنوز عملی نشده و علت این امر نیز هزینه‌های سنگینی است که یک تیم فوتبال در دسته دوم کشور در بر دارد.

مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی چه نزد بخش دولتی و چه بخش خصوصی، حضور در فوتبال را بسیار دشوارتر از گذشته کرده است و استان قم که همواره در زمینه جذب حامی مالی برای ورزش قهرمانی دچار مشکل بوده اکنون خود را بیش از پیش با این معضل روبرو می‌بیند.

در همین حال، حضور در لیگ دسته دوم کشور نیازمند تأمین هزینه خرید امتیاز حضور در این رقابت‌ها است و افزون بر این، درگیر شدن با این مسابقات به بودجه زیادی برای تأمین مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی، مخارج سفر و اسکان و هزینه‌های جانبی برگزاری مسابقات و عوامل و تجهیزات لازم و زمین تمرین و مسابقه است.

با حسابی سرانگشتی می‌توان دریافت تأمین تمامی این هزینه‌ها از هر محل و منبعی با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی عمومی، امری بسیار پیچیده و دشوار است که تحقق آن به واقعیت نزدیک نیست و به همین دلیل است که مسئولان ورزشی قم هنوز نتوانسته‌اند در این زمینه به نتیجه مثبتی برسند.

در همین حال عده‌ای از اهالی فوتبال بر این باورند که تأمین و تزریق بودجه میلیاردی برای تیمداری در لیگ دسته دوم در شرایطی که قم از نظر نیروی انسانی وضعیت مناسبی ندارد، منطقی نیست و بخشی از این بودجه می‌تواند صرف توسعه فوتبال در بخش‌های دیگر شود.

[ad_2]