فرماندار قم گفت: پاکسازی محیط روستاها از مواد مخدر و آموزش خانواده‌های درگیر با مواد مخدر در قم در حال اجراست.

به گزارش شهر کریمه، رضا سیار با اشاره به تصمیمات شورای مبارزه به مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: با توجه به پیگیری و اجرای تصمیمات شورای مبارزه با مواد مخدر استان توسط این شورا، موضوع اداره امور کمپ ترک اعتیاد در خصوص اجرا و راه‌اندازی در حال پیگیری و تأمین اعتبار است.

وی به برنامه‌های ترسیم‌شده برای شهرستان‌های تحت پوشش استان اشاره کرد و افزود: پاکسازی محیط روستاها از مواد مخدر در رأس برنامه‌ها قرار داشته و در حال اجراست و همچنین آموزش اعضای درجه‌یک خانواده‌های درگیر با مواد مخدر و بهبودیافته جز برنامه‌های دیده‌شده در این شوراست.

فرماندار قم از برگزاری کلاس‌های مشاوره توسط بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده افرادی که از طریق مراجع قانونی به کمپ‌های اجباری معرفی یا به‌صورت خود معرف به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند تحت دوره آموزش و مشاوره‌های لازم را در مراکز بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی وجود ۱۱ پایگاه بهزیستی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: این ۱۱ پایگاه در مناطق فرا بحرانی شهر قم دایر شده و مراکز سازمان بهزیستی در بخش‌ها نیز با تمام توان در حال ارائه خدمات هستند که در ارزیابی‌های انجام‌شده این کار بسیار اثربخش بوده است.

سیار به مسئله کاشت گیاه شاهدانه و خشخاش در بخش‌ها و روستاهای قم اشاره کرد و گفت: به‌صورت پایش دائمی و با کمک مأموران جهاد کشاورزی، بخشداران و مأموران انتظامی، مناطق و مزارع روستایی تحت کنترل است که چنانچه افرادی که به تولید محصول شاهدانه مشغول‌اند نتوانند از کاهگل شاهدانه که برای تولید مواد مخدر به کار می‌رود سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه کاهگل شاهدانه بلافاصله بعد از فراوری محصول امحا و با خاک غنی‌سازی می‌شود، ابراز کرد: کاشت خشخاش کاملاً غیرقانونی است و خوشبختانه در دو سال گذشته گزارشی از کاشت این محصول در قم نشده است.