[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال ۶۰ اظهار داشت: همه فعالان مجموعه دستگاه قضائی تلاش دارند تا همت خود را در راستای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال ۶۰ اظهار داشت: همه فعالان مجموعه دستگاه قضائی تلاش دارند تا همت خود را در راستای خدمت به ملت بزرگ ایران به کار بگیرند.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه به دنبال جرم زدایی است تا در پرتوی آن پرونده‌های قضائی کمتر شود و به دنبال آن رسیدگی به پرونده‌ها نیز سرعت بیشتری بگیرد.

تأکید بر تقویت ارتباط دستگاه قضا با مراجع تقلید

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا تقویت ارتباط بین این دستگاه با مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است و تلاش می‌شود منویات مراجع در زمینه‌های قضائی دنبال شود.

وی بیان داشت: یکی از خواسته‌های مراجع تقلید اندیشیدن تمهیداتی برای زندانی نشدن افرادی است که توانایی پرداخت مهریه را ندارند که در این زمینه گام‌هایی برداشته شده است.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: در این راستا پرونده هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان مهریه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که توانایی مالی برای پرداخت مهریه ندارند که تلاش می‌شود حقوق آنان برگردانده شود.

رأی تحول در قوه قضائیه نیازمند مشارکت مردمی هستیم

وی با بیان اینکه برای تحول در قوه قضائیه نیازمند مشارکت مردمی هستیم، افزود: معتقدیم هیچ طرحی بدون حمایت و مشارکت مردم توفیقی به دست نمی‌آورد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بر نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و افزود: در راستای ارتقای قوه قضائیه پیشگیری از جرم به جدیت دنبال می‌شود و باید تلاش کرد تا فرهنگ صلح و سازش در بین مردم افزایش یابد.

وی بر اجرای عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: اجرای عدالت همراهی مردم را می‌طلبد و مردم نیز باید به حقوق خود بیشتر آشنا شوند چرا که بسیاری از پرونده‌ها در اثر ناآگاهی است.

[ad_2]