[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، خسرو شهبازی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی که رخ داده است نهال‌کاری‌های خود را […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، خسرو شهبازی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی که رخ داده است نهال‌کاری‌های خود را به‌‌جای ۱۵ اسفندماه از ۱۴ آذرماه و هم‌زمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) در شهر مقدس قم آغاز کردیم که با توجه به حجم بالای نهال‌کاری این روند تا اسفندماه و هفته منابع طبیعی به طول خواهد انجامید.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به برنامه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری داشته و تاکید کردند که فرهنگ منابع طبیعی و حفظ و توسعه پوشش گیاهی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و درخواست رهبری اجرای درست و مطلوب برنامه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه از امروز کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال را آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح با مسؤولان مختلف ملی دیدار و تلاش کردیم از ظرفیت‌های مختلف ملی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارش باران داریم درحالی‌که میزان نیاز مصرفی کشور نزدیک به ۱۲۰ میلیارد متر مکعب است و با اجرای برنامه‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری باید تلاش کنیم از بارش‌ها به صورت مطلوب‌تر بهره‌مند شویم.

شهبازی تصریح کرد: از زمانی که این نهضت ملی را مطرح کردیم سئوالات مختلف شده است که چگونه می‌خواهید این حجم نهال را تهیه و در سطح قابل توجهی از کشور عملیات کاشت را دنبال کنید؟ درحالی‌که برای اجرای این طرح نشست‌های هم‌اندیشی و مطالعات مورد نیاز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال در ۴۲ هزار هکتار از مساحت ۳۱ استان کشور، ۲۶۴ شهرستان و در ۴۰۲ مکان دنبال خواهد شد که این آمارها در آینده نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳*۴۰

[ad_2]