[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی اصغر اکرمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی استان قم برگزار شد، با اشاره به تأکید اخیر وزیر بهداشت به استفاده از داروهای تولید داخل، افزود: باید گرایش مردم و هم پزشکان به سوی داروهای تولید داخل هدایت شود چرا […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی اصغر اکرمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی استان قم برگزار شد، با اشاره به تأکید اخیر وزیر بهداشت به استفاده از داروهای تولید داخل، افزود: باید گرایش مردم و هم پزشکان به سوی داروهای تولید داخل هدایت شود چرا داروهای داخلی قابلیت رقابت با نوع مشابه خارجی را دارند و با بهترین تکنولوژی تولید می‌شوند و کشور ما در دنیا به رغم فشارهای اقتصادی و تحریم ظالمانه در زمینه تولید داروهای نو ترکیب حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: باید تأسف خورد که به رغم ظرفیت‌های خوبی که داروهای داخلی دارند فرهنگ مصرف بیشتر به سمت داروهای خارجی است هرچند برای تغییر این نوع نگاه نیاز به فرهنگ سازی بلند مدتی است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان قم اظهار داشت: اکنون کارگروهی در وزارت بهداشت ایجاد شده است تا از ابتدا فارغ التحصیلان رشته پزشکی را با فرهنگ مصرف و تجویز داروهای تولید داخل آموزش دهند.

بالا بودن حجم مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌های پایه

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حجم مطالبات و پرداختی‌های داروخانه‌ها از بیمه‌های پایه بیان کرد: اگر مطالبات و بدهی بیمه‌های پایه و مکمل به داروخانه‌ها به موقع پرداخت شود داروخانه دیگر محدودیت مالی برای تهیه و خرید داروهای مصرفی مردم نخواهند داشت و اگر در این زمینه مشکلی ایجاد شود سلامت مردم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

اکرمی گفت: هرچند بیمه‌های پایه پرداختی آن‌ها در مقایسه با گذشته بهتر شده است ولی باید نگرش مطلوب‌تری نسبت به مطالبات از سوی بیمه‌ها ایجاد شود تا داروخانه‌ها هم محدودیت مالی نداشته باشند

وی با بیان اینکه بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی و سلامت مقداری از تعهدات پرداختی خود را به داروخانه‌ها پرداخت کرده‌اند، گفت: بیمه تکمیلی جانبازان تعهدات یک ساله خود را به بیمه‌ها را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان قم افزود: با توجه به اینکه ۹۷ درصد مردم قم تحت پوشش بیمه‌های پایه‌ای هستند، متأسفانه نقدینگی داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: با بیمه سلامت مشکلی نداریم تعهد پرداختی این بیمه به داروخانه‌های استان ماهانه ۴ میلیارد تومان و تأمین اجتماعی ۸ میلیارد تومان است

اکرمی ادامه داد: استان قم به لحاظ عقب ماندگی پرداخت تعهدات پرداختی بیمه‌ها به داروخانه در مقایسه با کشور از رقم بالایی برخوردار است که این برای داروخانه‌های استان یک معضل بزرگی است.

[ad_2]