نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر انتخاب شوم در برخورد با مفاسد کوچکترین تردیدی نخواهم داشت، گفت: فساد اداری همانند موریانه پایه‌های نظام اسلامی را می‌خورد.

به گزارش شهرکریمه سید مصطفی میرسلیم شامگاه دوشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه شاه ابراهیم قم، ضمن تبریک میلاد حضرت عباس(ع)، اظهار داشت: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا در بندگی و برادری و اطاعت از ولی امر همچون آن حضرت باشیم.

وی با بیان اینکه شعار خود را احقاق حق قرار دادم، گفت: معتقدیم حق گرفتنی است و برای احقاق آن به سراغ بیگانگان نمی‌رویم چرا که در مکتب اهل بیت(ع) حق تعریف شده است و ما نیز تابع این مکتب هستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نخستین احقاق حق باید مختص محرومان باشد، افزود: در کشوری که محرومیت وجود داشته باشند پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: متأسف هستیم که پس از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم محرومیت را از کشور بزداییم.

میرسلیم با بیان اینکه هیچ‌گاه دست از خدمت به نظام بر نخواهم داشت، گفت: افتخار می‌کنم تا کنون آنچه از دستم بر آمده برای موفقیت نظام انجام داده‌ام و باز نیز انجام خواهم داد.

وی به وجود تفاوت سطح زندگی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: افرادی در کشور وجود دارند که محتاج نان شب خود هستند و افرادی هم هستند که از باقیمانده غذای مراسمشان صدها نفر سیر می‌شوند.

احقاق حق محرومین را در عمل نشان خواهم داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در همین تهران کاخ‌هایی برپا است و زیر آن کاخ‌ها عده‌ای در میان زباله‌ها می‌گردند تا بتوانند زندگی خود را سپری کنند لذا احقاق حق محرومین باید صورت بگیرد که این شعار نیست و باید در عمل نشان داده شود.

وی به برقراری عدالت و عدم تبعیض در جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: آیا در زندگی رهبر معظم انقلاب جلوه‌هایی از تجملات و تشریفات مشاهده می‌شود؟ پس چرا در برخی مسئولین این فاصله طبقاتی وجود دارد.

هجرت روستاییان و حاشیه نشینی ناشی از مدیریت ناصحیح است

میر سلیم در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ میلیون و حتی تعداد بیشتری از ایرانی‌ها از روستاها و شهرهای کوچک هجرت کرده و در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی خود را با سختی می‌گذرانند، گفت: این ناشی از مدیریت ناصحیح بوده است که روستاها به جای اینکه تولید کننده باشند از بین رفته‌اند.

حذف محرومیت، تبعیض و حاشیه نشینی

وی تأکید کرد: می‌خواهم محرومیت، تبعیض و حاشیه نشینی حذف شود و حقوق مردم به درستی داده شود و برای این امر باید زحمت کشید و نیاز به همدلی و کمک مردم داریم.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم دولت جمهوری اسلامی ایران خود مردم‌ هستند، افزود: هنوز صدای امام راحل در گوشم است که فرمودند دولت‌ها نوکر مردم‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر تابع رهبری هستیم باید روحیه خدمتگزاری داشته باشیم، تصریح کرد: دولت‌ها می‌آیند که خدمت کنند نه اینکه تنها ریاست کنند و فخر بفروشند.

دولتی که روی کار می‌آید باید نگاهش به مردم باشد نه بیگانگان

میر سلیم ادامه داد: دولتی که روی کار می‌آید باید چشمانش به خود مردم باشد و با کمک خود مردم مشکلات را حل کند، صادقانه رفتار کند و ضعف‌هایش را برای مردم بازگو کرده و از آن‌ها کمک بگیرد نه اینکه آن را کتمان کرده یا دروغ بگوید.

وی با بیان اینکه اگر من انتخاب شدم و روزی دروغ گفتم خود کنار می‌روم، افزود: فردی که به پیشنهاد تشکیلات و حزبی پا به میدان می‌گذارد اگر روزی راه اشتباه برود با برخورد همان حزب مواجه می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مدیریت صحیح اشاره کرد و عنوان داشت: باید متناسب با شرایط استان‌ها و اتکا به شایسته سالاری به آن‌ها رسیدگی شود، باید فرد اصلح آگاهی و دانش داشته باشد و تشخیص اشتباه ندهد؛ همان‌طوری که طی چهار سال با تشخیص غلط، اشتغال و تورم کنار گذاشته شدند.

اصل اول اشتغال و تولید است

وی گفت: اصل اول اشتغال است و تمام همت دولت‌ها در مرحله اول باید برای اشتغال مولد و تولید ملی اختصاص گیرد و به جوانان کشور به جای بیگانگان تکیه کرد.

میرسلیم ابراز داشت: باید افرادی را سر کار بیاوریم که در گذشته تجربه لازم را داشته و اکنون اشتباه نکنند، فرد اصلح باید با اخلاق باشد تا به فساد کشیده نشود.

در برخورد با مفاسد کوچک‌ترین تردیدی نخواهم داشت

وی افزود: اگر بنده انتخاب شوم در برخورد با مفاسد کوچک‌ترین تردیدی نخواهم داشت چرا که فساد اداری همانند موریانه پایه‌های نظام اسلامی را می‌خورد؛ کسانی باید روی کار آیند که پاک دست باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: رمز پیشرفت کشور اتکا نکردن به فروش نفت و رسیدگی به معلمان است چون وقتی که نیروی انسانی درست پرورش یابد منابع کشور به درستی مصرف می‌شود.

معتقد به مسکن ارزان و باکیفیت هستم

وی حق مسکن را از حقوق مهمی دانست که باید احقاق شود و گفت: معتقد به مسکن ارزان هستیم اما نه آن مسکنی که در کمترین زمان ممکن دچار فرسودگی شود؛ من مهندس هستم و می‌گویم با شیوه‌هایی می‌شود به مسکن ارزان و با کیفیت دست یافت.

میر سلیم با بیان اینکه تأمین اجتماعی از حقوق مردم است، افزود: عده‌ای با قوانین سیاسی بازی می‌کنند اما نخستین افرادی که از این عملکردها آسیب می‌بینند قشر محروم و ضعیف جامعه هستند؛ تأمین اجتماعی به بیکاران توجه داشته باشد.

وی در پایان گفت: نمی‌توان در انتخابات پوششی کار کرد و اگر رئیس را قبول نداشته‌اید چرا چهار سال با او کار کرده‌اید و اگر او را قبول دارید چرا در انتخابات نامزد شده‌اید.