[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، منصور غلامی عصر شنبه در جلسه هیئت علمی و اساتید دانشگاه حضرت معصومه(س) این مرکز را دانشگاهی جوان دانست و افزود: دانشگاه حضرت معصومه(س) برای رسیدن به اهداف والا باید تلاش مضاعفی داشته باشد. وی با بیان اینکه وزارت علوم در جهت رسیدن سریع دانشگاه حضرت معصومه(س) به اهداف و آرمان‌های خود در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، منصور غلامی عصر شنبه در جلسه هیئت علمی و اساتید دانشگاه حضرت معصومه(س) این مرکز را دانشگاهی جوان دانست و افزود: دانشگاه حضرت معصومه(س) برای رسیدن به اهداف والا باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در جهت رسیدن سریع دانشگاه حضرت معصومه(س) به اهداف و آرمان‌های خود در تلاش است، افزود: باید به دنبال کیفیت افزایی در حوزه آموزش‌های دانشگاهی باشیم و امکانات لازم در تحقق این اهداف مهم را مهیا کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری لازمه کیفی سازی در دانشگاه‌ها را داشتن امکانات آموزشی مناسب، تجهیزات کافی و بهره‌گیری از اساتید مجرب و باتجربه دانست و افزود: باید برای کیفی سازی در دانشگاه سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه جهان در حوزه علوم و تحقیقات با سرعت در حال حرکت است، تصریح کرد: اگر نتوانیم خود را با پیشرفت‌های جهانی انطباق دهیم از کاروان علمی عقب می‌مانیم.

جلوگیری از  تدریس دروسی که فاصله زیادی با علم روز دارد

غلامی با تأکید بر لزوم جلوگیری از  تدریس دروسی در دانشگاه‌ها که فاصله زیادی با علم روز دارد، تصریح کرد: با توجه به‌سرعت بالای پیشرفت علوم امکان تبدیل‌ شدن دانشگاه‌ها به دانشگاه جامع وجود ندارد اما می‌توان در جهت کیفی‌سازی دروس و تخصصی کردن مراکز علمی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های جوان و نوپا باید در رشته‌های خاص با استفاده از آینده‌پژوهی از ظرفیت خود استفاده کنند، افزود: ایجاد شبکه علمی منطقه‌ای میان دانشگاه‌ها رویکردی مهم است که باید با برنامه‌ریزی‌های راهبردی تحقق یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پاسخگویی به مطالبات و مشکلات در وزارتخانه تصریح کرد: نقدهای منصفانه به آموزش عالی کشور را می‌پذیریم.

وی با تأکید بر لزوم آماده کردن جوانان بر اساس نیازهای جامعه با رصد و ارزیابی آینده، افزود: تربیت جوانان نخبه با توجه به مسائل روز تأثیر مثبتی در جهان علم خواهد داشت.

[ad_2]