[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، این روزها کشور به وی‍ژه شهر قم شرایطی را تجربه می‌کند که تا پیش از این به ندرت اتفاق افتاده بود و آن آلودگی هوا و تعطیلی پی در پی مدارس است که این روزها معضلی برای اولیا و دانش آموزان شده است. شروع این هفته نیز […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، این روزها کشور به وی‍ژه شهر قم شرایطی را تجربه می‌کند که تا پیش از این به ندرت اتفاق افتاده بود و آن آلودگی هوا و تعطیلی پی در پی مدارس است که این روزها معضلی برای اولیا و دانش آموزان شده است.

شروع این هفته نیز با آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در روز یکشنبه مقارن شد. روز گذشته به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و موافقت استاندار قم تمام مدارس پیش دبستانی، مهد کودک‌ها و مقاطع تحصیلی استان تعطیل شد.

آلودگی هوا در قم به حدی است که امروز سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش میزان آلایندگی هوا در استان قم بر عدم خروج افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی، خانم‌های باردار، کودکان و سالمندان از منازل در حد مقدور تاکید کرد.

وی از شهروندان خواست تا با مشاهده علائمی همچون سرفه مکرر، سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه و تپش قلب حتما خود را به مراکز درمانی رسانده و معاینه شوند.

اداره کل مدیریت بحران استان قم نیز اعلام کرده با توجه به اینکه بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ساعت ۱۹ روز ۳۰ آذرماه شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق ( pm2.5 با غلظت ۵۷ میکروگرم بر مترمکعب ) با مقدار ۱۵۲ در وضعیت ناسالم قرار دارد و این رو روز یکشنبه تعطیلی مدارس قم اعلام شد.

اما ظهر امروز مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم با اعلام اینکه امروز میزان آلاینده‌های هوای قم کاهش داشته، از باز بودن مدارس استان در روز دوشنبه خبر داد.

چند تن از مخاطبان کانال شهرکریمه با ارسال پیام هایی نسبت به اعلام عدم تعطیلی مدارس در روز دوشنبه گلایه کردند. بخشی از پیام های دریافت شده به شرح زیر است.

 

🔹با سلام، با توجه به اعلام خبر ۲۰:۳۰ و اخبار های دیگر، میزان آلودگی هوا در برخی از شهرها از جمله (قم، تهران، کرج  و…) در روز دوشنبه بیشتر می شود. لطفا مسؤولان در تصمیم گیری خود صرف نظر کنند.  از امروز تا فردا خیلی زمان باقی مانده و مسؤولان نباید الان تصمیمی بگیرند. زیرا از الان میزان آلاینده های فردامعلوم نیست. لطفا به گوش مسؤولان برسانید.

 

🔸لطف کنید به گوش مسئولین برسانید با این همه آلودگی چرا بچه ها باید به مدرسه بروند؟ در پیامی معتبر زده شده بود آلودگی هوا روز دوشنبه زیاد است و حال بچه های ما در این روز باید به مدرسه بروند  و میگویند هوا تمیز است.

 

🔹اگر میشه به گوش مسؤولان قم برسانید تا در مورد عدم تعطیلی دوشنبه تجدید نظر کنند، هوا واقعا رو به آلودگی است.

 

🔸اینطور که از هوا مشخصه دوشنبه برای تعطیل شدن واجب تر از یکشنبه است.

 

🔹سلام.ماهایی که تنگی نفس داریم چه گناهی کردیم که تو این هوا باید مدرسه برویم؟

 

🔸این چند وقته اصلا به خاطر وضعیت هوا از منزل خارج نشدیم، فقط با سرفه و به زور نفس کشیدن رفتیم مدرسه. اینا حق الناس نیست؟

 

🔹سلام لطفا به مسؤولان اعلام کنید دوباره آلاینده ها رو چک کنند. شنبه هوا خیلی آلوده بود مدرسه ما دقیقا مرکز شهر و در میدان سعیدی است و از شدت آلودگی نتوانستیم پنجره را باز کنیم و نه حیاط بریم؛ کل روز در کلاس بودیم وقتی برگشت به منزل نیز  سردرد و حالت تهوع داشتیم.

 

🔸اگر ممکن هست به گوش مسؤولان برسونید که از هفته پیش گفته بودین روز دوشنبه دوم دیماه اوج افزایش آلاینده های هواست…!!! اون وقت الان تعطیل نمیکنن! ما جون عزیزمون رو از سر راه نیاوردیم که.

 

🔹با سلام طبق گفته هواشناسی شاخص آلودگی هوا در روز دوشنبه زیاد است. با این گفته چگونه فردا دایر است؟لطفا پیگری بفرمایید.

 

🔸اگه میشه لطف کنید فردا را تعطیل کنید واقعا اوج آلودگی بنا به گفته هواشناسی فردا خواهد بود لطفا به مسولین عزیز برسونید.

 

🔹میشه لطفا به گوش مسؤولان برسونید که چرا فردا مدارس رو دایر اعلام کردن درحالی که کلی زمان صرف کردن و در شبکه قم صحبت کردن که هوا آلوده است و خطر ابتلا به بیماری وجود دارد. افرادی که تنگی نفس و مشکلات دارن چی کار باید کنن. اگه بچه ها مریض بشن کی پاسخگو هست؟

این پیام‌ها تنها بخشی از مطالب ارسال شده توسط مخاطبان شهرکریمه بود. تا این لحظه از مراجع رسمی خبری مبنی بر تعطیل بودن مدارس در روز دوشنبه صادر نشده و طبق اعلام قبلی مدارس فردا دائر خواهد بود.

گفتنی است شهرکریمه در صورت دریافت خبر مبنی بر تعطیلی روز دوشنبه نسبت به انتشار آن در سایت و کانال‌های خود اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*۴۰

[ad_2]