معاون امور آموزشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: ۱۵۰ رشته و گرایش در حوزه علوم انسانی و اسلامی در مراکز آموزشی داخل و خارج از کشور این موسسه در حال تدریس و فعالیت است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه که در سالن جلسات مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به واقعه غدیرخم اظهار داشت: بی‌شک این عید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عید در بین اعیاد اسلامی است.

وی انقلاب اسلامی ایران را واقعه‌ای در امتداد غدیر خم دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران جلوه‌ای از این اتفاق بزرگ تاریخی بود، اتفاقی که سرنوشت و ماندگاری اسلام را در ادوار مختلف تاریخ تضمین کرد.

معاون امور آموزشی جامعه المصطفی گفت: در راستای ارج نهادن به جایگاه و تلاش‌های علمی طلاب ممتاز و ایجاد روحیه نشاط در بین طلاب، امسال از ۴۴ طلبه ممتاز این دانشگاه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید جامعه‌المصطفی تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به قلمروهای علمی دانشگاه المصطفی العالمیه عنوان کرد: ۱۱ قلمرو ویژه در این دانشگاه مدنظر است که آموزش‌های مجازی، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، آموزش ادیان و مذاهب اسلامی و آموزش‌های کاربردی و دانشگاهی از جمله مهم‌ترین این قلمروها هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ رشته و گرایش در حوزه علوم انسانی و اسلامی در مراکز آموزشی داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی العالمیه در حال تدریس و فعالیت است.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در طرح جامع آموزشی المصطفی العالمیه عنوان کرد: طرح جدید نظام آموزشی المصطفی تدوین‌ شده و از امسال امیدوار هستیم بتوانیم بخش‌هایی از این نظام جدید آموزشی را در المصطفی عملیاتی کنیم.

معاون امور آموزشی جامعه المصطفی بابیان ویژگی‌های نظام جدید آموزشی المصطفی تصریح کرد: در طرح جدید آموزشی حوزه‌های علمی این موسسه به ۶ گرایش فقه و اصول، علوم قرآن و حدیث، حکمت و ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی و فرهنگ و همچنین زبان‌های خارجی تقسیم‌بندی شده است.

عباسی با اشاره به طرح انتخاب آزاد استاد در این مرکز آموزشی نیز تأکید کرد: از سال تحصیلی جدید در سطوح سه و چهار این مرکز انتخاب استاد بر عهده طلاب واگذارشده تا از ظرفیت‌های آزادی در حوزه بیشتر استفاده کنند.