[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار رئیس دانشکده صدا وسیمای قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت به انجام آمایش پرداخته‌ایم. وی انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهادها و سازمان‌ها را یکی از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار رئیس دانشکده صدا وسیمای قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت به انجام آمایش پرداخته‌ایم.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهادها و سازمان‌ها را یکی از اقدامات حوزه‌های علمیه دانست و افزود: در رویکرد جدید مدیریت حوزه، تأکید خاصی روی افق‌های بلند مدت و نگاه آماری، ارقامی و حرکت برای پاسخگویی به نیازهای جامعه شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اجرای طرح آمایش تصریح کرد: در این طرح، نیازهای علمی و فرهنگی حوزه و همچنین رسالت های حوزه نسبت به امور مختلف در کشور در افق ۱۴۱۴مشخص می شود.

وی بیان کرد: رویکرد و فعالیت‌های حوزه باید با نیازهای جامعه منطبق باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه های علمیه به ۴۰ برنامه کلان حوزه ای در ارتباط با دستگاه‌های مختلف رسیده است، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه و دانشکده صدا و سیما نیز مورد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه در قلمروهای مختلف با صداو سیما می تواند همکاری داشته باشد، تصریح کرد: نقاط مشترک زیادی نیز با دانشکده صدا و سیما وجود دارد که انعقاد تفاهم نامه و نهایی کردن آن در یک برنامه پنج ساله می تواند تا حد زیادی به ارتباط بین حوزه و این دانشکده کمک کند.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: ضمن ورود فقه معاصر در متن درس‌های رسمی خارج فقه درون حوزه‌ای، باید ابعاد مختلف آن در فقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ۳۰۰ رشته و گرایش و مقطع در ۱۹ حوزه دانشی برای آینده حوزه در نظر گرفته شده ولی نظام این رشته‌ها وگرایش‌ها برای اولین بار تنظیم شده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگر حوزه می‌خواهد پاسخگوی نیازهای متنوع باشد باید رشته‌های جدید را ایجاد کند، افزود: حوزه باید از دل تدریس و پژوهش ها پاسخ های نیازهای امروز را بدست آورد.

وی بیان کرد: در طرح هدایت تحصیلی طلاب، در کنار حفظ همه اصالت های حوزوی مزایای گوناگونی نیز وجود دارد و طلبه به خوبی رشد علمی می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: دانشکده صدا و سیمای قم این ظرفیت را دارد که طرح هدایت تحصیلی طلاب در آن نیز اجرا شود و این کار نقش زیادی در هویت حوزوی دانشکده صداو سیما دارد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت طلاب خارجی و المصطفی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما باید در عرصه‌های هنری دیگر نیز ورود کنند تا با زبان هنر بتوانند معارف ناب اهل بیت(ع) را منتقل سازند.

[ad_2]