[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمود سیجانی در جلسه شورای معادن استان قم که ظهر پنجشنبه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در راستای رفع موانع تولید، اظهار کرد: توسعه و تکمیل اکتشافات صورت گرفته در منابع استان و به ویژه منابع […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمود سیجانی در جلسه شورای معادن استان قم که ظهر پنجشنبه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در راستای رفع موانع تولید، اظهار کرد: توسعه و تکمیل اکتشافات صورت گرفته در منابع استان و به ویژه منابع با اهمیتی همچون طلا، مس و آهن در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی اقدام ویژه در رابطه با فراوری مواد معدنی نیز از دیگر اولویت‌های سازمان صنعت و معدن برشمرد و افزود: مواد معدنی همچون آهن و منگنز و آهک که استان قم در آنها ظرفیت بسیار خوبی دارد در اولویت در این برنامه ریزی قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برنامه‌ریزی‌ها برای احداث واحد کربنات کلیسم در استان قم خبر داد و گفت: قم بعد از استان بوشهر دومین استانی خواهد بود که واحد کربنات کلیسم در آن احداث خواهد شد که در تولید کاغذ و جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی مؤثر خواهد بود.

وی از شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان قم هم خبر داد و تأکید کرد: در گام اول معادن راکد و کوچک شناسایی و بعد زمینه فعال سازی آنها صورت بگیرد، در حال حاضر ۳۵ معدن راکد در استان قم شناسایی شده است.

سیجانی، شورابه دریاچه نمک را یکی دیگر از اولویت‌ها برشمرد و گفت: دریاچه نمک از جمله پروژه‌های اصلی استان است که هم در کارگروه اقتصاد مقاومتی و هم در شورای معادن پیگیری می‌شود.

[ad_2]