فرمانده انتظامی استان قم از انهدام ۹ باند سرقت منزل در قم در سه هفته اخیر خبر داد و گفت: این ۹ باند سرقت منزل، مغازه و کیف‌قاپی بودند که از سوی نیروی پلیس استان قم شناسایی و متلاشی شدند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در بازدید از تازه‌ترین کشفیات پلیس آگاهی استان در جمع خبرنگاران از انهدام ۹ باند سرقت منزل در قم طی سه هفته اخیر خبر داد و اظهار داشت: این ۹ باند سرقت منزل، مغازه و کیف‌قاپی بودند که از سوی نیروی پلیس استان قم شناسایی و متلاشی شدند.

وی افزود: اعضای این باندها ۲۱ تن هستند که به ۳۱۲ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، ارزش ریالی اموال کشف‌شده ۲۰ میلیارد ریال است و ۷۰ درصد سارقان دستگیرشده افراد غیربومی قم هستند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته برخی از این مجرمان بین ۵ تا ۲۱ فقره سابقه دستگیری در رابطه با سرقت و جرائم دیگر را در پرونده خود دارند.

وی گفت: ۷۰ درصد از افرادی که مرتکب سرقت می‌شوند سابقه اعتیاد داشته و ما سایه مواد مخدر را در بسیاری از جرائم در کشور شاهد هستیم که به‌نوبه خود باید آسیب‌شناسی شود.

مجتبایی به بیان توصیه‌های همیشگی پلیس پرداخت و خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه افراد یا شرایط مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند همچنین مردم نیز باید مراقبت جدی در مورد اموال خود داشته باشند.